dc.contributor.author | Taş, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:39:06Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:39:06Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1302-7956 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5229 | |
dc.description | other | en_US |
dc.description.abstract | Bu makale, ilköğretim ikinci kademe (orta okul) ve lise seviyesinde, coğrafya eğitiminde Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar yapılan değişiklikleri sunmaktadır. Bu değişiklikler belirli periyotlar halinde, ders programları, öğretim metotları, coğrafya dersinde kullanılan materyaller ve ölçme değerlendirmeyi içine alacak şekilde incelenmiştir. Coğrafya eğitimine ayrılan zaman, konuların içeriği ve ders isimleri bakımından dünyanın bir çok ülkesine göre karmaşık bir yapı göstermektedir. Bunda, ülkemizin jeopolitik konumunun önemli rol oynadığı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan, ülkemizdeki politik kararsızlıklar zaman içerisinde coğrafya eğitiminde dalgalanmalara neden olmuş, bazı dönemlerde coğrafya eğitimi eğitim müfredatları içinde ihmal edilmiştir. Coğrafya eğitiminde sürekliliğin korunamaması ve çok detaylı programların hazırlanmamış olması, bütün öğrencilerimizin aynı oranda coğrafya bilgisine sahip olmalarını engellemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This paper presents an overview of Turkish geographic education at the high school level in tenns of geography curricula, teaching methods, teaching materials, and assessments. Geographic education system was reviewed and investigated starting from the begining of 20th century until 1990s. Turkish high schools are very complex and developed in terms of time allocation, richness of content, and course numbers. The geopolitics of the country has played a big role in geographic education as well. However, the instability of the political system has caused fluctuation over time and geographic education sometimes became very neglected and some periods of time became very powerful in school curricula. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Coğrafya Eğitimi | en_US |
dc.subject | Ders Programları | en_US |
dc.subject | Lise ve İlköğretim Okulları | en_US |
dc.subject | Geographic Education | en_US |
dc.subject | Geography Curricula | en_US |
dc.subject | K-12 Schools | en_US |
dc.subject | High School Geography Curriculum | en_US |
dc.title | Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilköğretim II. kademe ve liselerde coğrafya dersi ve müfredatının değişimi | en_US |
dc.title.alternative | Middle and high school geography curriculum changes since the begining of 20th century in Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Doğu Coğrafya Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 311 | en_US |
dc.identifier.endpage | 330 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |