Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorKarakoç, Özlem
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:01Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:01Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5199
dc.descriptioncompilationen_US
dc.description.abstractÜlkemizde, öğretmenin sahip olması gereken bilgiler konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde bu bilgilerin; "alan bilgisi", "öğretmenlik meslek bilgisi" ve "genel kültür bilgisi" olarak üç grupta ele alındığı görülmektedir. Ancak, son yıllarda bunlara, en az bu üç bilgi kadar önemli, öğretmenin sahip olması gereken dördüncü bir bilgi, "alan öğretimi bilgisi" eklenerek, öğretmen yetiştirme programlarında bu bilginin kazandırılması yönünde derslere yer verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada ilk olarak, alan öğretimi bilgisinin ortaya çıkışı ve çeşitli araştırmacıların bu konudaki tanımlamaları verilmiştir. Daha sonra, alan öğretimi bilgisinin elemanları ve gelişim modelleri açıklanmış ve alan öğretimi bilgisi konusunda literatürdeki çalışmalara ait örneklere yer verilmiştir. Son olarak da ülkemizde hem aday öğretmenlerin, hem de meslekteki öğretmenlerin alan öğretimi bilgilerinin gelişiminin sağlanması ve bu gelişimin sürekliliğinin korunması açısından neler yapılması gerektiği konusunda önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractWhen the studies carried out about the areas of knowledge that a teacher should have are examined, three categories are found as: "content knowledge", "pedagogical knowledge", and "general cultural knowledge" in our counery. But in the recent years, a forth knowledge area called the "pedagogical content (PCK)" which is as significant as the other three knowledge areas is introduced and the courses have been started for the acquisition of this knowledge in teacher training programs. in this study, first, the emergence of the PCK and the definitions made by various researchers are presented. Second, the elements of the PCK and the development models areexplained. Third, the samples of the studies condueted on the PCK in the literature are reviewed. Finally, suggestions are made about how to develop pre-service and in-service teachers' PCK and to kcep the continuity of this knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlan Öğretimi Bilgisi (AÖB)en_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmenlik Meslek Bilgisien_US
dc.subjectAÖB Gelişim Modellerien_US
dc.titleÖğretmenin sahip olması gereken dördüncü bilgi: alan öğretimien_US
dc.title.alternativeThe forth knowledge domain a teacher should have: the pedagogical content knowledgeen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage206en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster