Öğretmenin sahip olması gereken dördüncü bilgi: alan öğretimi
Özet
Ülkemizde, öğretmenin sahip olması gereken bilgiler konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde bu bilgilerin; "alan bilgisi", "öğretmenlik meslek bilgisi" ve "genel kültür bilgisi" olarak üç grupta ele alındığı görülmektedir. Ancak, son yıllarda bunlara, en az bu üç bilgi kadar önemli, öğretmenin sahip olması gereken dördüncü bir bilgi, "alan öğretimi bilgisi" eklenerek, öğretmen yetiştirme programlarında bu bilginin kazandırılması yönünde derslere yer verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmada ilk olarak, alan öğretimi bilgisinin ortaya çıkışı ve çeşitli araştırmacıların bu konudaki tanımlamaları verilmiştir. Daha sonra, alan öğretimi bilgisinin elemanları ve gelişim modelleri açıklanmış ve alan öğretimi bilgisi konusunda literatürdeki çalışmalara ait örneklere yer verilmiştir. Son olarak da ülkemizde hem aday öğretmenlerin, hem de meslekteki öğretmenlerin alan öğretimi bilgilerinin gelişiminin sağlanması ve bu gelişimin sürekliliğinin korunması açısından neler yapılması gerektiği konusunda önerilere yer verilmiştir. When the studies carried out about the areas of knowledge that a teacher should have are examined, three categories are found as: "content knowledge", "pedagogical knowledge", and "general cultural knowledge" in our counery. But in the recent years, a forth knowledge area called the "pedagogical content (PCK)" which is as significant as the other three knowledge areas is introduced and the courses have been started for the acquisition of this knowledge in teacher training programs. in this study, first, the emergence of the PCK and the definitions made by various researchers are presented. Second, the elements of the PCK and the development models areexplained. Third, the samples of the studies condueted on the PCK in the literature are reviewed. Finally, suggestions are made about how to develop pre-service and in-service teachers' PCK and to kcep the continuity of this knowledge.