Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirci, Neşet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-249X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5150
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fizik öğretmen adayları, fizik öğretmenleri ve lise öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularındaki kavramsal düzeylerini değerlendirmektir. Bu amaçla Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fizik öğretmenliği bölümünden mezun olacak fizik öğretmen adayları, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan Anadolu Öğretmen Lisesi Fizik öğretmenleri ve Balıkesir ilindeki bir genel lisede okuyan Lise ikinci sınıf öğrencilerine Kuvvet Kavram Testi uygulanmıştır. Çalışmaya 33 fizik öğretmen adayı, 25 fizik öğretmeni ve 33 lise ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu testin sonuçlarına göre öğretmenler, öğretmen adayları ve lise ikinci sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularındaki kavramsal alarak düştükleri zorluklar ve düşüncelerinin: “impetus görüşü”, “aktif kuvvet veya büyük kuvvet hareketi belirler”, merkezkaç kuvvetinin varlığı” ve “sürtünme ve yer çekim kuvvetinin yanlış yorumlanması” olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate prospective physics teachers, physics teachers and high school students #8217; conceptual levels in force and motion concepts. In this purpose the Force Concept Inventory (FCI) test was applied to the prospective physics teachers whom they were in the last semester of their graduation in the physics education department at Balıkesir University; the physics teachers whom they are working at Anatolian High School from different regions of the Turkey; and the tenth grade high school students in Balıkesir. In the study, there were 33 prospective physics teachers, 25 Anatolian high school physics teachers and 33 tenth grade high school students. According to FCI test results, it is found out that prospective physics teachers, physics teachers and tenth grade high school students #8217; conceptual difficulties and their thoughts about force and motion concepts are: #8220;impetus view #8221;, #8220;the only active agents exerts forces #8221;, #8220;existence of centripetal force #8221; , and #8220; application of friction, and gravitational force incorrectly #8221; .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectKuvvet ve Hareket Kavram Testien_US
dc.subjectFizik Öğretmenlerien_US
dc.subjectÖğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerien_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectFCI testen_US
dc.subjectPhysics Teachersen_US
dc.subjectProspective Teachers and High School Studentsen_US
dc.titleFizik öğretmen adayları, fizik öğretmenleri ve lise öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularında kavramsal düzeylerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparing prospective physics teachers, physics teachers and high school students' conceptual levels in force and motion conceptsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue340en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster