Kimya laboratuvarı endişe ölçeği
Özet
Kimya öğreniminin ayrılmaz bir parçası olan laboratuarlar kavramsal anlamanın, laboratuvar becerilerinin ve bilimsel Düşünme yeteneğinin geliştiği yerlerdir. Laboratuvardaki performansı laboratuvara yönelik olumlu tutumlar arttırabildiği gibi, endişe de olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Bu nedenle öğrencilerin kimya laboratuvarına yönelik endişelerinin belirlenmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Bowen (1999) tarafından geliştirilen Kimya Laboratuvarı Endişe Ölçeğini Türkçe'ye uyarlayarak alt boyutlarını bulmaktır. Bu ölçek, kimya laboratuvar dersi alan 516 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analiz ile incelenmiş ve laboratuvar araçlarını ve kimyasal maddeleri kullanma, diğer öğrencilerle çalışma, veri toplama ve laboratuvar zamanını kullanma olmak üzere dört boyut belirlenmiştir. Sonuçlara dayanarak ölçeğin kullanımına yönelik öneriler de verilmiştir. Chemistry laboratory which is the fundamentalpartof leaming chemistry is the place where conceptual understanding, laboratory skills, and thinking scientifically are developed. While positive attitudes towards laboratory may increase the laboratory performance, anxiety may decrease it. Therefore, determining the students' chemistry laboratory anxieties becomesimportant. The purposeof this studyis to adaptchemistrylaboratoryanxietyscale developedby Bowen (1999) into Turkish and to find the dimensions of the scale. The scale is administeredto 5 16 undergraduate students taking chemistry laboratory. Obtained data were analyzed and four dimensions were extracted as a result of factor analysis.