Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Süleyman Murat
dc.contributor.authorErdemir, İbrahim
dc.contributor.authorGitmez, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:48Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5099
dc.descriptionYıldız, Süleyman Murat (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi uygulamalarının öğrenci memnuniyeti üzerine etkisinin çeşitli boyutlarda incelenmesini amaçlayan bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan Muğla 75. Yıl Fen Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştır­ma, içmüşteri konumunda bulunan ve Muğla 75. Yıl Fen Lisesi'nde öğrenimine devam eden öğrencilerin (n=90) görüşleriyle sınırlandırılmıştır. Öğrencilerin Toplam Kalite Yönetimi uygulanmadan önceki ve uygulama sürecindeki mem­nuniyetleri çeşitli kalite boyutlarıyla ölçülerek karşılaştınlmıştır. IBM uyumlu kişisel bir bilgisayarda SPSS for Windows Paket programı kullanılarak elde edilen verilerin descriptive analizleri yapılmış, "student t" tes­ti ile de ön test ve son test verileri (p<0,05 ve p<0,01) karşılaştınlmıştır. Uygula­ma sonucunda öğrencilerin memnuniyet düzeylerinde artışların yaşandığı tes­pit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study alms to investigate the effects of total quality management applications on internal customer satisfaction at various dimensions was carri&shy;ed at Muğla 75. Yil Science High School on relation to the Ministry of National Education. The study was limited to perceptions of the students (n&laquo;90) studying at Muğla 75. Yil Science High School as internal customers. The satisfaction le&shy;vels of the students were measured before and during the application of total quality management were compared in terms of different total quality dimensi&shy;ons. The data obtained were analysed by the SPSS for Windows in a perso&shy;nal computer compatible with IBM, after descriptive analysis, the data of pre&shy;test and post-test were compared with &quot;student t&quot; test (p&lt;0,05 and p&lt;0,01). The results of the study indicated that total quality applications increased the sati-faction levels of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimien_US
dc.subjectOrta Öğretimen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectTotal Quality Managementen_US
dc.subjectSecondary Schoolen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleBir orta öğretim kurumunda toplam kalite yönetimi uygulamalarının öğrenci memnuniyeti üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of effects of total quality management applications in an instution of secondary school on studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue172en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster