Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTunçsiper, Bedriye
dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:40Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5036
dc.description.abstractBu çalışmada, Balıkesir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin pazarlama sorun­ları ve pazarlama uygulamaları araştırılmıştır. Anket çalışması ile elde edilen araştırma bulgularına göre otel işletmelerinin en önemli pazarlama sorunları; teknolojik gelişmele­re ayak uydurma güçlüğü, talep yetersizliği, müşterilerin tatmin edilme zorluğu, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar, yoğun rekabet, bilgili ve yetenekli satış elemanlarına sahip olamamalarıdır.Bu sorunlara karşılık işletmelerde en fazla sırasıyla hizmet, ürün, fiy atlandırma ve reklam ile uğraşıldığı anlaşılmaktadır. Otel işletmelerinin pazarlama sorunları ile pa­zarlama uygulamaları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Diğer yandan araştırmaya katılan otel işletmelerinin pazarlama uygulamalarını yeteri kadar ve etkili kullanmadıkla­rı ve bunun sonucu olarak da pazarlama sorunlarını çözme konusunda yetersiz kaldıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aims to searh marketing problems of hotel managements located in Balıkesir, and the types of marketing applications applied by these managements. According to the results, the most important problems of these managements are: the difficulty of following technology, inadequte demand, difficulty ofcostumer satistification, cheating and confusing advertisements, excessive competition, and not having talented and educated salesmen. Against these problems, it is understood that service, product, pricing and advertising are mostly focused by the managements. The research results indicate a meaningful relationship between marketing problems and the marketing applications. On the other hand, it's seen that marketing applications aren't used efficiently by the hotels and as a result, the managements are inefficient in solving their marketing problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Sorunlarıen_US
dc.subjectSmesen_US
dc.subjectHotel Managementsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Problemsen_US
dc.titleTurizm işletme belgeli otel işletmelerinin pazarlama sorunları: Balıkesir ilinde bir alan araştırmasıen_US
dc.title.alternativeMarketing problems of tourism certifacated hotel managements: A field survey in Balıkesir provinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster