Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaydan, Reha
dc.contributor.authorKanıbir, Hüseyin
dc.contributor.authorNart, Sima
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5000
dc.descriptionKanıbir, Hüseyin ( Balikesir Author )en_US
dc.description.abstractKonfeksiyon ürünlerinin üzerine iliştirilen tanımlayıcı etiketler mamullerin hangi yarı mamullerden yapıldığını, giysinin beden ölçüsünü, bakım yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile üreticinin adını ve adresini taşır. Bakım etiketleri ise, giysi veya ev tekstil ürünlerinin üzerine iliştirilen bakım talimatlarını içerir Ülkemizde tekstil ürünleri üzerinde yer alan etiketlerdeki yıkama talimatlarını içeren grafik sembollerin, toplumun çoğunluğu tarafından bilinmediği, bundan dolayı da birçok tekstil ürününün kullanılamaz hale geldiği ya da zarar gördüğü yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır (Tüketici bülteni,2004: 4). Bu çerçevede araştırmanın amacı, tekstil ürünleri üzerinde yer alan bakım sembollerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı sembollerin tanınma durumu bakım sırasında karşılaşılan problemler ve nedenleri ile bu problemlere çözüm önerileri getirmektir.en_US
dc.description.abstractThe label attached on the garment informs the consumer who the manufacturer ıs, place of production, the material of the garment, sizing, and also washing instruction. The care label is also considered the cleaning instructions. These instructions are usually sewn into a garment or on textiles. Several researches have proven that a majority of consumers in Turkey do not understand the meaning of washing symbols nor do they recognize them. In fact, many garments are damaged outworn and misused In this context our goals are to see how the consumers perceive and recognize these symbols on the garment label. The conflicts and the reasons during the care of the product; and present a possible solution to these conflicts of the specific garments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Algılamasıen_US
dc.subjectEtiketlemeen_US
dc.subjectBakım Etiketlerien_US
dc.subjectBakım Sembollerien_US
dc.subjectPerception of Consumeren_US
dc.subjectLabelingen_US
dc.subjectCare Labelen_US
dc.subjectPictographen_US
dc.titleİşlevsel bir pazarlama aracı olarak yıkama ve bakım etiketleri (kadın tüketicilerin bakım etiketi ve sembollerini algılama davranışları)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage343en_US
dc.identifier.endpage358en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster