The effects of education on labour force participation rate: The case of Turkey
Özet
Bu makalede, 1960-2000 dönemi için, farklı eğitim düzeylerinin Türkiye'deki işgücüne katılım oranına olan etkisinin belirlenmesi için, bir dizi birim kök ve koentegrasyon testleri uygulanmaktadır. Eğitimle ilgili değişkenler, her iki kategorideki erkek ve kadın eğitiminin etkilerinin gözlemlenebilmesi için, son kırk yılı kapsayan dönemi için, kadın ve erkek üzere ayrıştırılmıştır. Çalışmanın temel sonucuna göre, tüm eğitim seviyelerinde, eğitimin kadın ve erkek işgücüne katılım oranları üzerinde önemli etkileri bulunmaktadır. Bunun yanında, kadınların işgücüne katılım oranı üzerine en büyük etkiye, orta öğretim ve üniversite eğitiminin sahip olduğu tespit edilmiştir. This paper investigates a series of unit root and cointegration test to identify the impact of different education levels on labour force participation in Turkey during the 1960-2000 periods. The educational variables are disaggregated by gender to see the effect of female and male educations at each category on labour force participation over the last 40 years. The main conclusion of this paper is that education has an important effect on labour force participation rates of males and females at every level of educational attainment in Turkey. It is also observed that the effect of educational attainment of females with secondary and university level is the largest on the labour force participation.