Fen bilgisi öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
Abstract
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmeni adaylarının ses dalgalarının bazı temel olguları ve kavramları hakkında kavram yanılgılarının betimlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 56 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket, sesin yayılması, doğası, sesin özellikleri konularında 6 adet açık-uçlu sorudan oluşmaktadır. Veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının ses konusunun temel kavram ve olgularından sesin doğası, yayılması ve sesin özelliklerine ilişkin kavram yanılgılarının olduğunu ortaya koymaktadır. The goal of this study was to describe prospective science teachers' (PST) misconceptions about basic sound phenomena and concepts. The study was conducted with 56 PSTs. The questionnaire that is used as data collection instrument consists of 6 open-ended questions regarding sound properties, the propagation and nature of sound. Findings of the study indicated that PSTs were not able to describe the sound propagation correctly at the microscopic level; they were not aware of the need for a material medium, and their conceptual understanding of the propagation and nature of sound was far from being scientific.