Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSinan, Olcay
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:26Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4900
dc.description.abstractBu çalışmada kimya, biyoloji ve fen bilgisi lisans öğrencilerinin kimya ve biyoloji derslerinde ortak olarak kullanılan bazı kavramlarla ilgili fikirleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Denemeler sonucu öğrencilerin farklı anlamlar oluşturdukları tespit edilen kavramlarla ilgili açık uçlu 5 sorudan oluşan bir test hazırlanarak 152 öğrenciye uygulanmıştır. Bu öğrenciler içerisinden 9 tanesi ile de yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak daha detaylı bilgiler elde edilmiştir. Sonuç olarak biyoloji ve kimya derslerinde ortak olarak kullanılan organik ve inorganik madde, indirgenme ve yükseltgenme kavramları ve terlemenin amacı ile ilgili farklı anlamlar oluşturulduğu belirlenmiştir. Araştırmanın son bölümünde, aynı kavramın değişik derslerde farklı anlamlarda kullanılmasının nedenleri üzerinde durularak bu sorunların azaltılması için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe study examines biology, chemistry and pre-service science teachers #8217; ideas about the same concepts used in different courses such as biology and chemistry. Firstly, a pilot study was conducted to reveal what kind of different ideas were constructed by the students. Then, a questionnaire consisted of five open-ended questions was prepared, and administered to 152 students. Additionally, semi-constructed interviews were made with nine students to get more detailed information about the conceptions. As a result, it was revealed that students constructed different meanings from the same concepts such as organic and inorganic substance, reduction and oxidation, aim of evaporation used in biology and chemistry classes. In the last section of the study, the reasons why students constructed different meanings from the same concepts used in different courses were analysed. Finally, recommendations were noted to overcome those complications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProspective Teacheren_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.titleDifferences in prospective science teachers' descriptions of the same concepts used in chemistry and biology classes-IIen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının kimya ve biyoloji derslerinde kullanılan bazı ortak kavramları tanımlamalarındaki farklılıklar-IIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster