Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaydan, Reha
dc.contributor.authorNart, Sima
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:24Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4878
dc.descriptionNart, Sima ( Balikesir Author )en_US
dc.description.abstractİnternetin bir satış ve pazarlama mecrası olarak işletmelere sunduğu avantajlar belirgin olmakla birlikte, burada asıl sorun; "yeni çağın yeni tüketicileri" olarak adlandırılabilecek olan internet kullanıcılarının fiziksel ortamdaki rakipler yerine sanal mağazalara yönelmeleri için ikna edilmeleridir. Bu çerçevede denilebilir ki, sanal mağazacılığın başarısı; "sanal ortamda bir ikna süreci yapılaııdırabilme becerisi" ile yakından ilişkilidir. İkna sürecinin başarıyla yapılandırılabilmesi için, tüketicilerin online satın alma davranışına yönelik tutumlarını oluşturan faktörlerin neler olduğu üzerinde durulmalıdır. Bu faktörler, tasarlanacak, bir ikna sürecinin temel yapı taşları olarak düşünülebilir. Bu çalışma, tüketicilerin online alışverişe yönelik tutumu ile buna etki edebilecek olası faktörleri bir arada ele alan bir modele dayanmaktadır. Gerekli veriler, çeşitli internet sitelerinin forum sayfalarına üye olan 219 katılımcıdan anket yöntemi ile elde edilmiştir. Model çerçevesinde geliştirilen hipotezler faktör ve regresyon analizleri uygulanarak test edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstract: However the advantages provided by internet to businesses are clear, it still remains the matter of persuading consumers for virtual markets rather than physical/traditional frame. This context it can be stated that the success of virtual marketing is closely related to creating a persuasion process towards virtual stores. It should be focused on the possible factors consisting of the attitude towards online shopping in order to build an effective persuasion process. Because these factors can serve as fundamental constructs for the process. This study analyses the question on which factors virtual stores should emphasize to persuade consumers for virtual markets. The data were collected through a structured questionnaire from 219 individual consumers in "forum pages" of various websites. Hypotheses of this study were tested through factor and regression analyses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Consumersen_US
dc.subjectVirtual Storeen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectOnline Tüketicien_US
dc.subjectSanal Mağazaen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleOnline tüketimi teşvik: Sanal ortamda tüketici ikna süreci ve belirleyicilerien_US
dc.title.alternativeInducement for online consumers: Determinants of persuasion process on the virtual arenaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÖNERİen_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster