dc.contributor.author | Demirci, Neşet | |
dc.contributor.author | Akdemir, Emine | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:38:22Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:38:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4861 | |
dc.description | Demirci, Neşet (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin katıların ve sıvıların basıncı konusunda kavrama düzeyleri ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen iki aşamalı test Balıkesir ili merkezinde bulunan altı ilköğretim okulundan toplam 388 kişiye uygulanmıştır. Bu çalışmada elde edilen verilerin analizi sonucunda geleneksel öğretiminden sonra öğrencilerin katıların ve sıvıların basıncı konusunda birçok eksiklikleri ve kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Bunlarla ilgili olarak bazı önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine seventh grade primary school students #8217; conceptual levels and misconceptions about pressure of solid and liquids. In this purpose two-tier misconception test was developed about pressure of solids and liquids and were applied to 388 students in six primary schools in Bal #8250;kesir. Analyzing all data obtained from this study, after the traditional instruction it is found that students have many misconceptions about pressure of solids and liquids concepts, and then some tentative recommendations were made. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.subject | Fen Eğitimi | en_US |
dc.subject | Iki Aşamalı Testler | en_US |
dc.subject | Fen Dersleri | en_US |
dc.subject | Fen Müfredatı | en_US |
dc.subject | Katılar | en_US |
dc.subject | Sıvılar | en_US |
dc.subject | Basınç | en_US |
dc.subject | Kavrama Düzeyi | en_US |
dc.title | Katıların ve sıvıların basıncı konularında öğrencilerin kavrama düzeyleri ve kavram yanılgıları | en_US |
dc.title.alternative | Students’ conceptual levels and misconceptions about solid and liquid pressure | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 182 | en_US |
dc.identifier.startpage | 314 | en_US |
dc.identifier.endpage | 330 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |