Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyüz, Gözde
dc.contributor.authorPala, Nihat Mert
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:21Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4845
dc.descriptionAkyüz, Gözde (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractUluslararası Öğrenci Basarı Belirleme Programı (PISA), 15 yas çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalısmasıdır. Çalısmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan’a ait PISA 2003 verileri kullanılarak, öğrencilerin matematik okuryazarlıklarına ve problem çözme becerilerine etki eden öğrenci, aile ve sınıf ile ilgili faktörler arastırılmıs ve her bir ülke için yapısal esitlik modelleri kurularak karsılastırılmıstır. Mevcut durumun irdelenmesi, basarıyı etkileyen faktörlerin neler olduğunun tespit edilmesi, diğer ülkelerle karsılastırma çalısmalarının yapılması önemlidir. Çalısmada, PISA 2003 öğrenci anket verilerindeki değiskenlerle açımlayıcı faktör analizi yapıldıktan sonra LISREL ile doğrulayıcı faktör analizi yapılmıstır. Ülkelerin faktör analizi sonuçları birbirine paralel çıkmıs ve belirlenen örtük değiskenlerle yapısal esitlik modelleri kurulmustur.en_US
dc.description.abstractProgramme for International Student Assessment (PISA) is a research study which is constructed over 15-year-old students #8217; knowledge and abilities in every 3-year-period. In this present study, the factors related with student, family and class, which effect students #8217; mathematical literacy and problem solving abilities, were investigated by using PISA 2003 data of Turkey, Finland and Greece and compared by constructing structural equation models for each country. Analysis of PISA data inform us about our students #8217; achievement levels and help us to evaluate our education system. Investigating this situation, determining the factors affecting achievement, making comparisons with other countries is important. In this study, exploratory factor analysis was carried out by using the variables in PISA 2003 student questionnaire data and then confirmatory factor analysis was made by using LISREL 8.54. Structural equation models were constructed with the latent variables determined according to these results. .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPISA 2003en_US
dc.subjectMathematics Literacyen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectGreeceen_US
dc.subjectFinlanden_US
dc.titlePISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of student and class characteristics on mathematics literacy and problem solving in PISA 2003en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage668en_US
dc.identifier.endpage678en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster