Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖksüzler, Oktay
dc.contributor.authorSürekçi, Dilek
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:20Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:20Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1307-7112
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4841
dc.descriptionÖksüzler, Oktay (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ekonomik, sosyal ve bireysel faktörlerin ilköğretim öğrencilerinin OKS (Ortaöğretim Kurumları Sınavı) sınavındaki başarılarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın veri kaynağını, Bandırma’da OKS sınavına girmiş ve 9. sınıfa devam eden öğrencilere uygulanan anket oluşturmaktadır. Anketten elde edilen veriler kullanılarak sıralı lojit yöntemi ile tahminler yapılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki, sınava giren öğrencilerin ailelerinin eğitim ve gelir düzeyi öğrencilerin OKS sınavında başarılı olma olasılığını etkileyen en önemli faktörler olarak ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra kitap okuma alışkanlığı, planlı çalışma alışkanlığı, dershane gitme gibi faktörlerin başarı üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu faktörlerde iyileşmeye yönelik politikalar öğrencilerin başarısını ve dolayısıyla beşeri sermaye verimliliğini makro seviyede artıracaktır.en_US
dc.description.abstractThis paper investigates the effects of social, invididual and economic factors on the scores of OKS (High School Entrance Exam). Data sources come from a survey which is conducted in the city of Bandırma over the students who are at the 9th grade. An ordered logit model is applied to the data and estimations are calculated. The results show that families #8217; income and education levels are important factor that affects positively the OKS scores. Besides, habituation of well planned study, habituation of reading books and private courses are also found to be important factors. Policies toward the improvement in these factors would increase success of students and so productivity of human capital at macro levelen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİlköğretimde Başarıen_US
dc.subjectSıralı Logiten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSuccess in Elementary Educationen_US
dc.titleTürkiye’de ilköğretimde başarıyı etkileyen faktörler: Bir sıralı Lojit yaklaşımıen_US
dc.title.alternativeDeterminants of success in Turkish primary schools: An ordered Logit approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFinans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue543en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster