Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorBostan, Ayberk
dc.contributor.authorIşıldak, Refik Suat
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:18Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4818
dc.descriptionKüçüközer, Hüseyin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, astronominin bazı temel kavramlarına yönelik İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerinin öğretim öncesi ve sonrası fikirlerinin ne olduğu ve yapılan öğretimin kavramsal değişime etkisini belirlemektir. Astronomi eğitimine verilen önemin artması ile bu alanda yapılan çalışma sayısında artış olmuştur. Hem yurt içinde hem de yurt dışında öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını ortaya çıkarmaya yönelik çok sayıda çalışma yapılmıştır. Verileri elde etmek için, literatür destekli olarak hazırlanan 31 soruluk çoktan seçmeli bir test geliştirilmiştir. Anket 3 fizik eğitimcisi tarafından gözden geçirildikten sonra 55 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile yapılan güvenirlik çalışmasında $\alpha$=0.61 elde edilmiştir. Öğretim öncesi 78 İlköğretim Matematik öğretmen adayına bu anket uygulanmıştır. 10 haftalık öğretimin ardından aynı örnekleme anket tekrar uygulanmıştır. Ön-test ve son-test sonuçları arasında son-test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Kavramsal değişim açısından yapılan öğretimin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the ratio of misconceptions pre-service mathematics teachers have about astronomy before and after instruction and to determine the conceptual change rate. With the increased importance given to astronomy education, the number of studies in this field has increased. In Turkey and abroad, a large number of studies have aimed at revealing the astronomy concepts pre-service teachers have. In this study, a literature-aided multiple-choice test of 31 questions has been developed. After the revision of the survey by 3 physics experts, reliability studies have been done with 55 pre-service science teachers, and $\alpha$=0.61 has been obtained. This questionnaire was applied to 78 pre-service mathematics teachers before the instruction. After a 10- week instruction, the questionnaire was carried out again with the same subjects. A significant difference has been found between the results of pre and post-tests of four sections and the general questionnaire. It can be said that instruction has lead to a conceptual change.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectAstronomien_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectKavramsal Değişimen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.subjectAstronomyen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectConceptual Changeen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmeni adaylarının bazı astronomi kavramlarına ilişkin fikirlerine öğretimin etkilerien_US
dc.title.alternativeEffects of instruction on pre-service mathematics teachers' ideas about some astronomy conceptsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster