Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞeker, Burcu Sezginsoy
dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4775
dc.descriptionSezginsoy, Burcu (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada tarih bilinci oluşturmada dizgeli öğretimin etkililiğine bakılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli çerçevesinde yürütülen çalışmada dizgeli öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. İlköğretim 4. sınıflardan oluşturulan iki grup üzerinde yürütülen araştırmada, kontrol grubunda, uygulamada olan öğretim programı, deney grubunda ise dizgeli öğretim işe koşulmuştur. Veriler bilgi testi ile toplanmıştır. Hazırlanan test deney ve kontrol gruplarına uygulamadan önce ön test, uygulama sonunda son test ve uygulamadan 8 hafta sonra da kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney grubunun bilgi, kavrama düzeyi ve toplam erişi ortalaması ile kontrol grubunun bilgi, kavrama düzeyi ve toplam erişi ortalaması arasında ve deney grubunun toplam kalıcılık puanlan ile kontrol grubunun toplam kalıcılık puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunurken, deney grubunun sosyal bilgiler dersi uygulama düzeyi erişi ortalaması ile kontrol grubunun uygulama düzeyi erişi ortalaması arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, effect of systematic instruction on achivement of history consciousness was investigated. Research was conducted in the framework of pretest - posttest control group experimental design model and effect of systematic instruction on achivement and retention was searched. During the research which was carried out on two different groups with students of grade 4, in the experimental group, systematic instruction was implemented, while available social studies curriculum was implemented in the control group. Data were collected through achivement test. The test was conducted to study groups as pretest and posttest and after 8 week from pre and post test, retention test was applied to experimental group. The main results obtained from the study have been clarifed that a significant difference was found between the experimental group and the control group at the level of knowledge, comprehension and total achievement mean scores in favor of the experimental group. A significant difference was also found between the experimental group and the control group at the total retention mean scores in favor of the experimental group. However, There was no significant difference between the experimental group and the control group at the level of application achievement mean scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDizgeli Öğretimen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectTarih Bilincien_US
dc.subjectSystematic Instructionen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectHistory Consciousnessen_US
dc.titleEffectiveness of systematic instruction on the achievement of history consciousness in social sciences courseen_US
dc.title.alternativeSosyal bilgiler dersinde tarih bilinci oluşturmada dizgeli öğretimin etkililiğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage422en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster