Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Süleyman Murat
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4767
dc.description.abstractBu araştırmada, içsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık olguları arasındaki ilişkiler spor okullarında görev yapan antrenörler üzerinde incelenmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler, literatürde daha önce geliştirilen ölçekler kullanılarak, çeşitli spor branşlarında hizmet sunan spor okulları antrenörlerinden (N=193) elde edilen veriler ile test edilmiştir. Araştırma sonuçları, değişkenler arasında anlamlı ve pozitif bir ilişkinin varlığını, bununla birlikte iş tatmininin içsel pazarlama ve örgütsel bağlılık arasında kısmi aracılık etkisi olduğunu göstermektediren_US
dc.description.abstractIn this study, the hierarchical relationship among internal marketing, job satisfaction and organizational commitment were investigated for sports coaches working in sports schools. Using previously developed instruments in the literature, the relationship among these variables were empirically tested on the primary data collected (N=193) from coaches of some sport schools specialize service offerings in the area of variety sports. Results of this study showed that there were significant positive relationships between the variables. Furthermore, the influence of internal marketing on organizational commitment was partially mediated through job satisfactionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectIçsel Pazarlamaen_US
dc.subjectIş Tatminien_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectSpor Okullarıen_US
dc.subjectAntrenören_US
dc.subjectInternal Marketingen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectSport Schoolsen_US
dc.subjectCoachen_US
dc.titleİçsel pazarlama, iş tatmini ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Spor okullarında görev yapan antrenörler üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe relationship among internal marketing, job satisfaction and organizational commitment: An investigation of coaches working in sports schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Spor ve Egzersiz Dergisien_US
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.endpage225en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster