Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevik, Beste Deniz
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:14Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4758
dc.description.abstractBu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda, 2009–2010 öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne ve insanlarla ilişki kurmakta zorluk çekip/çekmediklerine göre farklılık olup/olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, 39 kadın, 27 erkek olmak üzere toplam 66 öğretmen adayı üzerinde uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim becerilerini değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, t-testi ve öğrencilerin iletişim becerileri algılarını belirlemek amacı ile ortalama ve standart sapma puanları hesaplanmıştır. Veriler, SPSS 16.0 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri orta düzeydedir Bir diğer bulgu, müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri cinsiyete ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlı bir farklılık göstermemekle birlikte; insanlarla ilişki kurmakta zorluk çekip/çekmediklerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koyulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, whether communicative skill perceptions of Music Education Department students in Balıikesir University Necatibey Education Faculty differ in relation to their gender, the high school that they graduated from and their competency in communicating with people. This study was conducted on 39 women and 27 men who are pre-service teachers. Communication Skills Assessment Scale which was developed by Korkut (1996) was used as the data gathering tool. While analyzing the data, t-test was used and in order to learn about the communicative skills of students Standard deviation and average was calculated as well. Data were analyzed using SPSS 16.0 packet software. Findings of the current research suggests that communicative skills of preservice music teachers is of average level. Another finding is that although pre-service music teachers #8217; communication skills do not differ meaningfully in connection with their gender, their high school, there are meaningful data differences on whether they have problems in establishing connection with people or not.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının iletişim becerilerien_US
dc.title.alternativePre-service music teachers’ communication skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage13en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster