Altınoluk'ta turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar: Hizmet işletmelerinde bir araştırma
Abstract
Altınoluk, potansiyel turistleri herhangi bir destinasyona yönlendiren en önemli unsurlardan biri olan, özellikle iç pazarda "bilinirlik düzeyi" yüksek bir destinasyon olarak ön plana çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırma, Altınoluk bölgesi baz alınarak yapılmış ve turizmin gelişmesini etkileyen sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Altınoluk bölgesinde bir anket çalışması yürütülmüştür. Anketlerden elde edilen verilerden hareketle, Altınoluk turizminin gelişiminin önündeki sorunların çeşitli faktörler altında toplanabileceği ve bu faktörlerin, temel olarak ürün geliştirme, alt ve üst yapı, turistlere karşı tutum, güvenlik, fiyat çeşitlendirme, pazarlama ve özel sektör yatırımı konularında ortaya çıktığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, yöneticilerin demografik özelliklerine göre sorunları algılamaları arasında anlamlı farklılıklar da bulunmuştur. Altınoluk comes into prominence as a destination with high rate of popularity, one of the most important elements, especially in domestic market, directing potential tourists to any destination. From this point of view, this study was conducted using Altınoluk area as base and, the problems affecting the development of tourism in Altınoluk were investigated. For this purpose, a survey was conducted in Altınoluk area. With respect to the data driven from the survey, it was found out that the problems of Altınoluk tourism can be gathered under various factors: These factors basically emerge in the fields such as product development, infrastructure, superstructure, the attitude towards tourists, security, price-lining, marketing and private sector. In addition, significant differences were found among the administrators' perception ofproblems as to their demographic features.