Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSinan, Olcay
dc.contributor.authorUşak, Muhammet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:13Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4740
dc.descriptionSinan, Olcay (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri incelenmiştir. Toplam 27 biyoloji öğretmen adayı biyokimya laboratuvar dersinde 4-5 kişiden oluşan gruplar halinde deneylerini yaparken, araştırmacı tarafından hazırlanan bir gözlem formu ile izlenmiştir. Bu öğrencilerin 3 tanesi ile de yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak gözlenen bilimsel süreç becerileri hakkında daha detaylı bilgi araştırılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ile ders geçme puanları arasında ilişki olup olmadığı korelasyon testi ile karşılaştırılmıştır. Genel olarak biyoloji öğretmen adaylarının biyokimya laboratuvar dersinde izlenen bilimsel süreç becerileri açısından oldukça iyi durumda oldukları ve bu beceriler ile öğrencilerin ders geçme puanları arasında olumlu bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın son aşamasında ise; öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study examined prospective biology teachers #8217; skills regarding scientific process. Using an observation form, the research observed 27 prospective biology teachers working in groups of 4 and 5 in a bio-chemistry lab. In order to have deeper and more detailed information about the scientific process, the researcher conducted semistructured interviews with three students. A correlation analysis was conducted to examine if there was a relationship between scientific process skills and course achievement grades. Results revealed that, in general, the students had good scientific process skills and a positive relationship existed between scientific process skills and course achievement grades. Suggestions were provided in the last section of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectBiyokimya Laboratuarıen_US
dc.subjectScientific Process Skillsen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectBiochemistry Laboratoryen_US
dc.titleBiyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating of prospective biology teachers’ scientific process skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.endpage348en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster