Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktaş, Zekeriya
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:11Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4718
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) gelişmesi ve yaygınlaşması eğitim problemlerini çözümünde de bir araç olarak görülmesinde etkili olmaktadır. Çünkü yüksek öğretimde derslerin yoğun şekilde teknolojiye dayalı olması, öğretmen adaylarının teknoloji kullanımında donanımlı olarak mezun olmasını sağlayacaktır. Eğitim teknolojisinin eğitim ve öğretimde rol oynaması, öğretmen adaylarının teknoloji kullanma bilgi ve becerisine sahip oluşuyla ilgilidir. Dersin amacına uygun materyal seçimi, öğrencilerin dersi anlama seviyelerini ve bilginin kalıcılığını etkilemektedir. Ancak bu teknolojileri kullanacak olan öğretmenler ve öğrenciler olduğundan onların bu teknolojileri eğitsel amaçlı kullanımına ilişkin öz güven düzeylerinin belirlenmesi önemlidir. Araştırmada Beden Eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin BİT’i eğitsel amaçlı kullanımına ilişkin öz güven düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Bu çerçevede veri toplamak için 4’li Likert ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin BİT kullanımına yönelik öz güven düzeylerinin olduğunu, cinsiyet açından farklılık belirlendiği bununla beraber bilgisayar alanında eğitim alanlar ve kişisel bilgisayara sahip olma durumunun özgüven düzeyi ile ilişki olduğu belirlenmiştir. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bölümlere göre değerlendirildiğinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve iletişim teknolojilerini kullanmamada özgüvenlerinin spor yöneticiliği ve Antrenörlük eğitimi bölümündekilere göre daha yüksek olduğu bulgusu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe development and expansion of information and communication technologies (ICT) is seen as a tool to be effective in solving problems. Because higher education courses are technology intensive at universities, prospective teachers will be equipped with technology skills The role of educational technology in university education and training is happening by prospective teachers #8217; having related knowledge and skills. The material selection for the course purpose affects students #8217; level of comprehension and persistence of knowledge. Since, teachers and students will use these technologies, it is important to determine their level of self confidence for using technologies on educational purposes. The purpose of the study is to determine physical education and sport students #8217; levels of self confidence on the use of CIT for educational purposes. The survey method was used for collecting the data, and Likert type scale was preferred for measuring variables. The results of the analysis indicate the students have some level of self confidence in using information and communication technologies. The levels of self-confidence differ according to gender, taking computer courses (or not) and having computers at home (or not). When physical education and sport school students are evaluated according to the department,the students of physical education and sports have higher self-confidence levels fort he use computers and communications Technologies than the students of coaching education and sport management have.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectÖzgüvenen_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Spor Öğrencilerien_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectInformation and Communication Technologiesen_US
dc.subjectSelf-Confidenceen_US
dc.subjectPhysical Education and Sport Studentsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik özgüven algılamalarıen_US
dc.title.alternativeThe self- confidence levels of physical education and sport students towards information and communication technologies (İCT)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage50en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster