The comparision of physics curricula in Turkey and Malaysia
Özet
Bu çalışma; konusu ve yöntemi bakımından bir karşılaştırmalı eğitim bilimi araştırmasıdır. Çalışmada, Türkiye ve Malezya Fizik Öğretim Programları işleniş şekli ve süresi, kazanımları ve konu-ünite organizasyonu bakımından karşılaştırılmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, programların incelenmesi bakımından yatay yaklaşım uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, iki ülkenin genel öğretim sisteminde yapı olarak büyük oranda benzerlik bulunmuş, fakat fizik öğretim programlarında, işleniş şekli, süresi, kazanımları ve konu-ünite organizasyonu bakımında önemli farklılıkların olduğu görülmüştür. Yapılan karşılaştırmada elde edilen bulgular doğrultusundaki sonuçlara dayanarak; Türkiye Fizik Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların düzenlenmesi, psikomotor becerilerin ve çeşitli konuların (skaler ve vektörel büyüklükler, ölçme işlemleri gibi.) eklenmesi gibi bazı öneriler sunulmuştur. This study is a comparative educational science research in terms of its subject and method. In the study, physics curricula in Turkey and Malaysia are compared regarding their way of implementation and duration, their objectives and subject-unit organization. In this study where comparative investigation model was used, horizontal approach was implemented to examine the programs. As a result of the study, it is found that general education system of two countries are largely similar to each other in terms of their structures but there are significant differences in terms of the way of implementation and duration, objectives and subject-unit organization of the physics curriculum. Some suggestions are made based on the results in line with the findings of the comparison.