Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Emine
dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4697
dc.description.abstractÇalışma; Ikegulu (1998) tarafından geliştirilen, Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasını içermektedir. Çalışmanın amacı, özellikle ilköğretim ikinci kademede bulunan öğrencilere yönelik bir matematik kaygısı-endişesi ölçeği geliştirmektir Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması Hambleton ve Patsula (1999)'nm kültürler arası ölçek uyarlama aşamaları göz önüne alınarak üç aşamada tamamlanmıştır. MKEÖ' nin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .912 dir. MKEÖ' nün alt boyutlarına ait Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları sırasıyla matematiğe yönelik pozitif tutumlar için .858 , matematiğe yönelik negatif tutumlar için .910 dur. Ikegulu tarafından geliştirilen orijinal ölçeğin tüm olarak Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .728 iken alt boyutlarına ait Cronbach Alpha katsayıları sırasıyla .8536 ve .9272 olarak bulunmuştur. Orijinal ölçekle benzer sonuçlar elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study contains validity and reliability study of Mathematics Anxiety-Apprehension Survey (MAAS) developed by Ikegulu (1998). The aim of the study was to develop a mathematics anxiety-apprehension survey for students especially in the second stage of the primary school. Validity and reliability was completed in three phases according to the phases of cross-national scale adaptation by Hambleton ve Patsula (1999). MAAS's Cronbach alpha reliability coefficient was .912 and the Cronbach's alpha reliability coefficients of positive attitudes and negative attitudes that construct sub-dimensions of survey were respectively.858 and .910. The Cronbach's alpha reliability coefficient of Ikegulu' s original survey was .728 and the Cronbach's alpha reliability coefficients related to sub-dimensions were found to be .8536 and .9272. Similar results were obtained with the original survey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMatematik Endişesien_US
dc.subjectMatematik Kaygısıen_US
dc.subjectİlköğretim 6-7-8. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectMatemetik Kaygı-Endişe Ölçeği (MKEÖ)en_US
dc.subjectMathematics Apprehensionen_US
dc.subjectMathematics Anxietyen_US
dc.subject6-7-8th Grade Elementary Studentsen_US
dc.subjectMathematics Anxienty-Apprehension Survey (MAAS)en_US
dc.titleValidity and reliability study of Mathematics Anxiety-Apprehension survey (MASS)en_US
dc.title.alternativeMatematik Kaygısı-Endişesi ölçeğinin (MKEÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue161en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster