Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorAkkılıç, Mehmet Emin
dc.contributor.authorYılmaz, Özer
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4691
dc.description.abstractGünümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale getirmiştir. Bu durum turistik bölgenin turist sayısı ve elde edeceği gelir düzeyini de yakından ilgilendirmektedir. Dolayısıyla, tüketiciler açısından turistik bölge tercihinde satın alma davranışını etkileyen faktörlerin öncelikle neler olduğunun tespiti ve tüketicilerin belirli özelliklerine göre hedef pazarların belirlenmesi bu çabaları yerine getirmede muhakkak ki oldukça önemli katkılar sağlayacaktır. Bu noktadan hareketle, demografik özelliklerine göre termal turizme yönelik tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerden hareketle, turistik tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin öncelik sırasına göre şu şekilde sıralanmıştır; pazarlama çabaları, ekonomik faktörler, sosyal faktörler, psikolojik faktörler ve kişisel ve kültürel faktörler. Ayrıca araştırmada, turistik tüketicilerin demografik özelliklerine göre sailn alma davranışlarını etkileyen faktörleri algılamaları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractToday, fierce competition among the tourist areas made affecting buying behavior of the consumers and correspondingly creating a unique product and putting forth the difference of the product extremely important. This case is a particular concern to tourist number of the tourist area and the income level. Hence, firstly, from the perspective of tourists to choose a tourist place, determination of the factors affecting the buying behaviors of the consumers and specifying the target markets according to the certain features of the consumers, will make a significant contribution in making these efforts come true. From this point forth, for the aim of determining demographic features of the buying behaviors of consumers who are for thermal tourism, a questionnaire study is implemented. According to the data gotten from the questionnaires, the factors affecting the buying behaviors of the tourist consumers are put into order of precedence like this; marketing efforts, economical factors, social factors, psychological factors, personal and cultural factors,. In addition, in this study, meaningful differences are found among the tourist consumers' perceptions of the buying behaviors according to the demographic featuresen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectBuying Behavioren_US
dc.subjectThermal Tourismen_US
dc.subjectGönenen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectSatın Alma Davranışıen_US
dc.subjectTermal Turizmen_US
dc.subjectGönenen_US
dc.titleTermal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneğien_US
dc.title.alternativeDetermination of the factors affecting consumer purchase beha vior in thermal tourismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÖnerien_US
dc.contributor.departmentBurhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster