Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızılgöl, Ömür
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:07Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2148-029x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4653
dc.description.abstractDünya’da denetim ve müzakere alanları üzerine yapılan araştırmalar göz önüne alındığında Türkiye’de ki yazında denetim ve müzakere alanlarını bir arada ele alan çalışma sayısının oldukça yetersiz kaldığı görülmektedir. Çalışmanın bu anlamda kuramsal bir çerçeve belirlemeye yardımcı olması hedeflenmektedir. Çalışmada denetim ve müzakere alanlarında yapılmış araştırmalara dair kapsamlı bir literatür taramasına yer verilmiştir. Çalışmada önce genel anlamda müzakere kavramı ve müzakere teknikleri ele alınarak tanımlanmış ve müzakere stratejileri ile müzakere taktikleri anlatılmıştır. Daha sonra ise denetçi - müşteri firma ilişkileri bağlamında denetim uygulamalarında müzakereye neden ihtiyaç duyulduğu ortaya koyulmuş ve konu ile ilgili denetim standardına kısaca değinilmiştir. Denetçilerin kullandıkları müzakere stratejilerine k avramsal bir açıdan bakılarak söz konusu süreç aydınlatılmaya çalışılmış ve denetçilerin müzakere sürecinde başvurdukları müzakere stratejileri ve müzakere taktikleri tasnif edilmiştir. Son olarak yazında en çok kullanılan otuz sekiz müzakere tekniği sıralanmıştır.en_US
dc.description.abstractWhen the research as to auditing and negotiation is considered through a global view, it can clearly be seen that the literature as to auditing and negotiation in Turkey is quite insufficient. In this sense, this Study aims to assist for providing a theoretical framework. To this end, a comprehensive literature review upon auditing and negotiation is included. In the Study, firstly, the concept and techniques of negotiation are addressed and defined together with negotiation strategies and tactics. Later, the reasons why negotiation is necessary in auditing practices in the sense of auditor - client relationships are introduced and the relevant int ernational standart is outlined. Negotiation strategies preferred by auditors are overlooked from a conceptual point of view in order to illuminate the process and the strategies and tactics used by auditors in a negotiation process are classified. Finally, the most currently preferred thirty eight negotiation techniques are aligned.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectMüzakereen_US
dc.subjectMüzakere stratejilerien_US
dc.subjectMüzakere Taktiklerien_US
dc.subjectDenetimen_US
dc.subjectDenetim ve Müzakereen_US
dc.subjectDenetçi Müşteri İlişkilerien_US
dc.subjectNegotiationen_US
dc.subjectNegotiation Strategiesen_US
dc.subjectNegotiaton Tacticsen_US
dc.subjectAuditingen_US
dc.subjectAuditing and Negotiationen_US
dc.subjectAuditor-Client Relationshipsen_US
dc.titleDenetim uygulamalarında müzakere kavramı ve denetçi ile müşteri firma yönetimi arasındaki müzakere sürecien_US
dc.title.alternativeThe concept of negotiation in auditing practices and the negotiati on process between auditor and client firm managementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster