Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

An investigation to determine the travel agencies’ attitudes on the process of the tourist guides’ recruitment and selection

dc.contributor.authorKöroğlu, Özlem
dc.contributor.authorMerter, Bilge
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:07Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4641
dc.descriptionKöroğlu, Özlem (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSeyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerinin belirlenmesi ve doğru rehberi işe almanın etkileri konusundaki tutumlarının ölçülmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Elde edilen kuramsal bilgilere dayanarak anket formu geliştirilmiş ve verilerin elde edilmesi için anket tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini İstanbul il sınırları içerisinde faaliyet gösteren seyahat acenteleri oluşturmaktadır ve araştırma sonunda toplam 96 adet anket değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmada, rehberlerin işe başvurusunda referans yolunu tercih ettikleri, seyahat acentelerinin da rehberleri işe alırken işletmede çalışanların ve tanıdıkların tavsiyelerini dikkate aldıkları ve rehber seçiminde sektör deneyimine ve iletişim becerisine önem verdikleri ortaya çıkmıştır. Seyahat acentelerinin işgören seçim sürecinde en fazla aday ile görüşmeyi tercih ettikleri ve adayın geçmiş deneyimlerine ilişkin referans araştırması yaptıkları belirlenmiştir. İşgören seçimi sonrasında ise rehberin açık bir şekilde iş tanımlamasının yapıldığı ve belirli dönemlerde rehberin performansının değerlendirildiği ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte seyahat acentelerinin, doğru rehberi işe almanın en fazla müşterileri ve işletmeyi etkilediği yönünde tutum geliştirdikleri saptanmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the tendency of the travel agencies in the process of selection and hiring tourist guides and to measure their attitudes about the effects of hiring the right guide. A questionnaire, which is based on the obtained theoretical information, has been developed and in order to obtain data, survey method has been used. The population of this research is the travel agencies operating within the boundaries of Istanbul and at the end of the research 96 questionnaires in total have been evaluated. At the end of this research it has been determined that the guides prefer using reference when they apply for a job, travel agencies consider the recommendations of the business workers and acquaintances when they hire the guides and the travel agencies consider the business experience and communication skills of the guides in the selection of them. The meetings with the candidate and a reference research about the past experiences of the candidate are the most preferred methods of the travel agencies in the process of employee selection. It has also been determined that the job of the guide is clearly described and the performance of the guide is evaluated during certain periods by travel agencies after the employee selection. In addition to that, it has been determined that travel agencies have developed attitudes on hiring the right guide, which mostly affects the customers and enterpriseen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectSeyahat Acentelerien_US
dc.subjectTurist Rehberlerien_US
dc.subjectİşgören Bulmaen_US
dc.subjectİşgören Seçmeen_US
dc.subjectİşe Almaen_US
dc.subjectTravel Agenciesen_US
dc.subjectTourist Guidesen_US
dc.subjectEmployee Recruitmenten_US
dc.subjectEmployee Selectionen_US
dc.titleSeyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.titleAn investigation to determine the travel agencies’ attitudes on the process of the tourist guides’ recruitment and selectionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster