Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaçkes, Mesut
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.contributor.authorTrundle, Kathy Cabe
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:06Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4627
dc.descriptionSaçkes, Mesut (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAraştırmalar çocukların doğa hakkında gözlem yapma ve düşünmeye yönelik bir eğilimi olduğu ve bu yatkınlığın okulöncesi dönemde etkili bilim öğrenme fırsatları sunularak geliştirilmesi gerektiğini önermektedir. Çocuklara zengin ve etkili bilim öğrenme deneyimleri sağlamada okulöncesi öğretmenlerine önemli rol düşmektedir. Bununla birlikte, okulöncesi öğretmen adaylarının bilim öğrenimi ve öğretimine yönelik deneyimleri oldukça sınırlıdır. Pek çok öğretmen adayı için bu deneyim erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin önemi hakkında farkındalık yaratmak açısından önemli olmakla beraber kendilerini çocuklara bilim öğrenme fırsatları oluşturmada yeterli hissettirme ve bilimsel ve pedagojik alan bilgisi ile donatma açısından yetersiz kalmaktadır. Bu makalede okul öncesi öğretmenliği lisans programlarının üçüncü yılında verilen fen eğitimi dersine yönelik bir model önerisinde bulunulmaktadır. Makalede alan yazın temelinde öğretmen adaylarının bilimsel ve pedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuş ve fen eğitimi dersi süresince adayların duyuşsal ve bilişsel alanlardaki gelişmelerini desteklemeye yönelik stratejiler önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstract #8211;Research studies suggest that children have a tendency to make observations of and think about nature, and this inclination should be supported by effective science learning experiences during the early years. Early childhood teachers play a vital role in providing rich and effective science learning experiences for children. However, early childhood teachers usually have limited experiences in learning and teaching science. Due to their limited experiences, this group of teachers typically lacks confidence in designing and implementing quality science learning experiences for young children as well as developing their own science and pedagogical content knowledge. These limitations underscore the importance of raising teachers #8217; awareness about the critical role of science education during the early years. This paper offers a model for an undergraduate science methods course for pre-service early childhood teachers. Suggestions are made on how to improve pre-service early childhood teachers #8217; science and pedagogical content knowledge, and strategies to support the development of their affective and cognitive domains are provided.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectPre-Service Early Childhood Teachersen_US
dc.subjectScience Methods Courseen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectTeacher Educationen_US
dc.subjectEarly Childhood Educationen_US
dc.titleA science methods course for early childhood teachers: A model for undergraduate pre-service teacher educationen_US
dc.title.alternativeOkulöncesi öğretmenlerine yönelik fen eğitimi dersi: Lisans düzeyindeki öğretmen eğitimi için bir model önerisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster