Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorYıldız, Harun
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4556
dc.descriptionÖrücü, Edip (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÖrgütsel kültür, bir organizasyonun kimliğini tanımlamakta ve örgüt içerisinde yer alan bireylerin ortak bir amaç uğrunda bir araya toplanması ve çalışması ile şekillenmektedir. Bu bağlamda bilgi teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin, örgüt içerisindeki gerekli fiziksel enstrümanlara ek olarak, örgütsel kültürün alt boyutları olan amaç belirleme ve başarı, takım odaklılık, koordinasyon ve katılım, performans önemi, yenilik odaklılık, çalışanların katılımı ve ödül anlayışı açısından da gerekli yeterliliği sağlayıp sağlamadığının belirlenmesi gerekmektedir. Literatürde örgütsel kültürün belirlenmesi kapsamında birçok örgütsel kültür ölçeği geliştirilmiş olup, farklı sektörlerde uygulanmıştır. Ancak telekomünikasyon sektöründe örgütsel kültür varlığının belirlenmesine yönelik bir çalışmanın yapılmaması, araştırmaya ışık tutan bir faktör olmuştur. Bu öneme binaen gerçekleştirilen araştırmada, İstanbul ilinde hizmet vermekte olan bir telekomünikasyon şirketinde çalışan personele anket uygulanarak, örgütsel kültür boyutlarının varlığına ilişkin algıların belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatürde yer alan esaslara bağlı kalarak yapılan araştırma sonunda, örgütsel kültür boyutları ile çalışma birimi, medeni durum, şirketteki çalışma süresi ve ortalama aylık gelir değişkenleri arasında anlamlı bir fark görülürken; cinsiyet, yaş ve eğitim durumu açısından ise, anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Ayrıca örgütsel kültür boyutlarının kendi aralarındaki korelasyonları açısından da pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOrganizational culture describes identity of an organization and it is taken shape through working and collected for the shaped a purpose the staff in organization. In this context, operating the companies at information technologies sector, in addition to the necessary physical instruments in organization, need to be determined whether they also provide that the necessary adequacy in terms of goal settings and accomplishment, team orientation, coordination and integration, performance emphasis and innovation orientation, members’ participation and reward orientation. In literature, the concept of determining organizational culture, it was developed a lot of organizational culture questionnaire and applied to different sectors. However, that there wasn’t a study towards defining organizational culture in telecommunication sector has been a factor lighting the way for the research. In Istanbul, the study was conducted virtue of this significance had been purposed that the telecommunication company serving staff were applied to the questionnaire was determined the perceptions of related to the presence of organizational culture. As a result of the survey, in the framework of the bases in literature, whereas a significant difference had been seen between departments, marital statuses, the period of working time in the company, the average salaries of the staff and dimensions of organizational culture, not a significant difference has been seen in terms of their genders, ages and education levels. Besides, in terms of the correlations among dimensions of organizational culture also were determined positive and significant relations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectÖrgütsel Kültüren_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectTelekomünikasyonen_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectTelecommunicationen_US
dc.titleÖrgütsel kültür boyutlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma: Bir telekomünikasyon şirketi örneğien_US
dc.title.alternativeA study towards determining dimensions of organizational culture: An example of telecommunication companyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster