Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Ayşe Zeynep
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4554
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 9, 10, 11 ve 12. Sınıf kimya ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri (BSB) geliştirme yeterliliği düzeyini incelemektir. Bu nedenle araştırmacılar tarafından bir kavram haritası ve bir ders kitabı analiz rubriği geliştirilmiştir. 12 . Sınıf ders kitabı hariç diğer bütün ders kitaplarının ilk olarak temel bilimsel süreç becerilerinin gelişimine, ikinci olarak da deney doğrulama bilimsel süreç becerilerinin gelişimine odaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitaplarında bilimsel süreç becerilerinin hiyerarşik yapısına odaklanılmadığı ve ders kitaplarının sınıf düzeyinin artışına rağmen gelişimi hedeflenen BSB gelişiminin aynı oranda artırılmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze 9 th, 10 th, 11 th and 12 th grade high school chemistry textbooks with respect to science process skills (SPS) development sufficiency level. For this reason, a concept map and tex tbook analyze rubric were developed by the authors . It was concluded that first, the development of basic science process skills were aimed in all of the textbooks -except 12 th grade; second, experiment confirmation science process skills. To end, it was found that the hierarchical structure of science process skills was not focused in the textbooks. Despite the increase of textbooks’ level, the SPS development was not increase d in the same rate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectKimya Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectScience Process Skillsen_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.subjectChemistry Textbooksen_US
dc.titleOrtaöğretim kimya ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyze of high school chemistry textbooks in terms of science process skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster