dc.contributor.author | Ayverdi, Leyla | |
dc.contributor.author | Asker, Erol | |
dc.contributor.author | Aydın, Serap Öz | |
dc.contributor.author | Sarıtaş, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:38:03Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:38:03Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4541 | |
dc.description | Asker, Erol (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel ve bilimsel yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji dersi akademik başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, cinsiyet, sınıf ve genel yaratıcılık düzeylerine göre öğrencilerin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, küme örnekleme yöntemi ile seçilen ilköğretim ikinci kademe 6-8. sınıf öğrencilerine (N=145) Iraksak Düşünme Alıştırması, Bilimsel Yaratıcılık Testi ve Williams Ölçeği uygulanmıştır. Veriler t-testi, ANOVA ve X2 istatistiksel teknikleri ile çözümlenmiştir. Genel ve bilimsel yaratıcılık puanları, fen ve teknoloji dersi akademik başarı puanları arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin genel yaratıcılık puan ortalamaları erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha yüksekken bilimsel yaratıcılık puanları arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Öğrencilerin sınıf düzeyine göre ise, genel ve bilimsel yaratıcılık puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relationships among general and scientific creativities and academic achievement in science and technology courses and to compare 6-8th grade elementary school students according to gender, grade level, and general creativity categories. For this purpose, Divergent Thinking Exercise, Scientific Creativity Test and the Williams Scale were applied to the sample (N = 145), which was formed using the cluster sampling technique. The data were analyzed via t-test, ANOVA and X2 statistical techniques. It is determined that general and scientific creativity scores and academic achievement scores in science and technology course are positively related to each other. The mean general creativity score of girls was found to be statistically significantly higher than that of boys, whereas there was no significant difference between their mean scientific creativity scores. According to the grade level, it was observed that there was a statistically significant difference between the general and scientific creativity scores. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | General Creativity | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Science and Technolog | en_US |
dc.subject | Genel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Fen ve Teknoloji | en_US |
dc.title | Determination of the relationship between elementary students’ scientific creativity and academic achievement in science and technology courses | en_US |
dc.title.alternative | İlköğretim öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 646 | en_US |
dc.identifier.endpage | 659 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |