dc.contributor.author | Akyüz, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:38:02Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:38:02Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4518 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğrencilerin matematik başarısı ile okul dışındaki etkinliklere ayırdıkları süreler ve bu sürelerin matematik başarısı ile ilişkisi, ev kaynakları ve ebeveyn eğitim düzeyi kontrol edilerek incelenmiştir. Uluslararası Fen ve Matematik Çalışmalarındaki Eğilimler (TIMSS) 2007 verileri, 4498 Türk öğrenci için çoklu regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Ödev yapma, televizyon izleme, arkadaşları ile vakit geçirme en çok zaman ayrılan etkinlikler olmasına rağmen matematik başarısı ile anlamlı ilişkileri bulunamamıştır. Ev kaynakları ve ebeveyn eğitim düzeyi matematik başarısı ile pozitif anlamlı ilişkilidir. Ev işlerine yardım etme, ücretli bir işte çalışma, bilgisyarda oyun oynama, spor yapma, internet kullanma, ders dışı kitap okuma ise matematik başarısı ile negatif ilişkili bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine ve akademik başarı düzeylerine göre matematik başarısı ile farklı okul dışı etkinliklerin ilişkisinin farklılık gösterdiği bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study examined the time spent in out-of-school activities and their relationships with students #8217; mathematics achievement after home resources and parents education level was checked. Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) 2007 data was analyzed for 4498 Turkish 8th graders by multiple regression analysis. Although doing homework, watching television and playing with friends were the mostly done activities, there was no significant relationship between their achievements in mathematics and these activities. Home resources and parent education level were positive predictors #8217; in achievement maths. Working at home, working at a paid job, playing with computers, doing sports, using the internet, reading for leisure were the significant negative predictors of achievement. The relationship between the activities and mathematics achievement has shown different patterns in terms of gender and different academic achievement. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.subject | Matematik Başarısı | en_US |
dc.subject | Okul Dışı Etkinlikler | en_US |
dc.subject | TIMSS 2007 | en_US |
dc.subject | Mathematics Achievement | en_US |
dc.subject | Out of School Activities | en_US |
dc.subject | TIMSS 2007 | en_US |
dc.title | Öğrencilerin okul dışı etkinliklere ayırdıkları süreler ve matematik başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the relationship between the time spent on leisure Activities of students’ and their achievements in mathematıcs | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 46 | en_US |
dc.identifier.startpage | 112 | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |