dc.contributor.author | Koç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:33:43Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:33:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 2146-9806 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4463 | |
dc.description.abstract | İki ayrı makale formatında düzenlenen araştırmadaki birinci makalenin devamı niteliği taşıyan bu ikinci makalede, öncelikle "[a]-Bireysel Boyut-(Psikolojik)=Hac pratiğinin psiko-teolojik içerikli kişisel algıları" üzerine elde edilen bulgulara devam edilmiştir. Daha sonra "[b]Toplumsal Boyut-(Sosyolojik)=Hac pratiğinin sosyo-psikolojik içerikli kişisel algıları" üzerine saptanan diğer nitel verilerin analizlerine yer verilmiştir. Araştırma konusuna ilişkin yapılan nitel analizler sonucunda; "hacıların Kâbe'yi ilk gördüklerinde 'ağlama' ve 'heyecanlanma' gibi çeşitli psikolojik tepkiler verdikleri ve daha çok 'affedilme' içerikli dualar yaptıkları; kutsal toprakların en çok manevî/dinsel atmosferinden etkilendikleri; 'Arafat vakfesi' deneyimini 'Mahşer/Yeniden diriliş'in provası' olarak anlamlandırdıkları; İslâm peygamberi'nin kabrini ilk ziyaretlerinde psikofizyolojik yakınlık duygusu hissettikleri; saygı-değer arkadaşlık türü olarak algıladıkları hac arkadaşlığını aynı amaç doğrultusunda duygu paylaşımı şeklinde yorumlamaları sebebiyle hac sonrası da bu arkadaşlıklarını devam ettirmek istedikleri" gibi bulgular elde edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | As the continuation of the first article, this second article of the research proceeds with the findings of '[a]-Personal Dimension-(Psychological)=Personal perceptions of the practice of pilgrimage with psycho-theological content'. Then, other qualitative findings based on '[b]Social Dimension-(Sociological)=Personal perceptions of the practice of pilgrimage with sociopsychological content' are taken into account. As a result of the qualitative analysis of the research, some of the findings are as follows: "at first sight to Kaaba, the pilgrims have responded with psychological reactions such as 'crying' and 'excitability', and have mostly prayed for 'forgiveness'; they have particularly been affected by spiritual/religious atmosphere of the holy lands; they have given meaning to 'the experience of Mount Arafat to stand in vigil' as 'rehearsal of the last judgment/resurrection'; they have felt a sense of the psycho-physiological intimacy at the first visit of Islamic prophet Muhammad's grave; they have pilgrimage friendship, perceived as the kind of venerable friendship, want to carry on due to interpretation as sharing of feelings towards the same goal after the pilgrimage period. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.subject | Hac Psikolojisi | en_US |
dc.subject | Kutsal Mekân Tecrübesi | en_US |
dc.subject | Sembolik Anlamlar | en_US |
dc.subject | Hacı Görüşleri | en_US |
dc.subject | Psychology of Pilgrimage | en_US |
dc.subject | Experience of The Sacred Space | en_US |
dc.subject | Symbolic Meanings | en_US |
dc.subject | Pilgrim Views | en_US |
dc.title | Hac psikolojisi - II: İngiltereli Türk diaspora hacıları üzerine nitel bir durum çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The Psychology of Pilgrimage - II: A Qualitative Case Study on Pilgrims of British Turkish Diaspora | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | İlahiyat Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1299-7963 | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 28 | en_US |
dc.identifier.startpage | 193 | en_US |
dc.identifier.endpage | 222 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |