Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorKüçüközer, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:36Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4419
dc.descriptionSarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÖğrencilerin sahip olduğu ön bilgiler bilimsel gerçekler ile uyumlu olabileceği gibi bilimsel gerçeklerden farklı birer öğrenme engeli de olabilir. Bu nedenle öğrencilerin ön bilgilerinin ortaya çıkarılması ve bilimsel bilgi ile uyumlu olmayan fikirlerinin tespit edilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, 10. sınıf öğrencilerinin (n=133) tork, açısal momentumun korunumu ve Kepler yasaları ile ilgili ön bilgilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Örneklemde yer alan öğrenciler bu konular ve kavramlara ilişkin henüz formal öğretim almamıştır. Öğrencilere geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış üç adet açık uçlu soru sorulmuştur. Analiz sonucunda öğrencilerin tork kavramına ilişkin bilimsel gerçekler ile uyumlu cevaplar verdiği görülürken, açısal momentumun korunumu ve Keplerin 2. yasasına ilişkin verdikleri cevapların hiçbiri bilimsel cevap kategorisinde yer almamıştır. Açısal momentum ve Kepler yasaları kavramlarına ilişkin öğrencilerde en sık alternatif cevap türünde cevaplar ile karşılaşılmıştır. Bu kavramların öğretiminde, öğrencilerde karşılaşılan bilimsel fikirlerle çelişen kavram yanılgıları dikkate alınmalı, yani öğretim kavramsal değişimi de içine alacak şekilde düzenlenmelidir.en_US
dc.description.abstractPrior knowledge that students have can be compatible with scientific facts or it can be a learning disability different from the scientific facts. So it is important to reveal students' prior knowledge and to determine their ideas that are not compatible with scientific information. In this study, it has been aimed to reveal the prior knowledge of 133 tenth grade students about torque, conservation of angular momentum and Kepler's 2nd law. Students taking place in the sample have not taken formal education about these concepts yet and their ideas may be naive. The students have been asked three open-ended questions whose study of validity and reliability has been carried out. While it is seen that students gave answers consistent with the scientific facts about the torque concept, none of the answers given by students about the conservation of angular momentum and Kepler's 2nd law is included in the category of scientific answer. Students have been encountered the most common type of alternative answers for both of these concepts. In the teaching of this concept and law, students' prior knowledge conflicting with the scientific ideas should be considered, that is to say, teaching should be organized to include conceptual change.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectTorqueen_US
dc.subjectConversation of Angular Momentumen_US
dc.subjectKepler’s 2. Lawen_US
dc.subjectPreconceptionsen_US
dc.titleDetermination of conceptions of secondary 10th grade students about torque, angular momentum and Kepler’s 2nd lawen_US
dc.title.alternativeOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin Tork, açısal momentumun korunumu ve Keplerin 2. yasasına ilişkin kavramlarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster