Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPekdağ, Bülent
dc.contributor.authorErol, Hilal
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:33Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4400
dc.descriptionPekdağ, Bülent (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstract1957-2007 yılları arasında yayımlanan 15 kimya dersi öğretim programı gerekçe, amaç ve içerik yönünden incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. İncelenen kimya programlarında yer alan amaç ifadeleri bilişsel, devinişsel ve duyuşsal alanlara göre, programların içeriklerinde yer alan kimya bilgileri ise örnek, kavram ve teori/model kategorilerine ve nesne, olay, özellik ve semiyotik gösterim statülerine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, kimya dersi öğretim programlarının yayımlanma gerekçeleri olarak; (i) tüm okullarda uygulanmak üzere programın yayınlandığı, (ii) pilot okullarda uygulanmak üzere programın yayınlandığı ve (iii) farklı tip okullarda uygulanan programları tek bir çatı altında toplamak amacıyla tüm okullarda uygulanmak üzere programın yayınlandığı belirlenmiştir. 50 yıllık süreçte kimya eğitiminin altı farklı dönemden geçtiği, programlarda yer alan amaç ifadeleri yazılırken genellikle bilişsel alanın devinişsel ve duyuşsal alanlara göre üstün tutulduğu, programların içeriklerinde yer alan kimya bilgilerinin sayılarının dönemlere göre farklılık gösterdiği, bazı kimya programlarının örneklerle kimyanın öğretimini amaçladığı ve bazı kimya programlarının ise kavramlarla kimyayı öğretme yoluna gittiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractFifteen secondary education chemistry curricula published from 1957 until 2007 were examined based on the dimensions of rationale, goals, and subject matter. An examination of documents in the scope of qualitative research was carried out in the study. The goals included in the examined chemistry curricula were analyzed according to the cognitive, psychomotor, and affective domains. Subject matters were analyzed by example, concept or theory/model and in terms of the statuses of object, event, property, or semiotic representation. As a result, it was determined that chemistry education in Turkey had passed through six different periods in the fifty year process. It was determined that in setting down curriculum goals, a preference had been attached to the cognitive domain rather than to the psychomotor and affective domains. The number of elements of chemistry knowledge differed in the various periods. Some chemistry curricula were based on teaching chemistry with examples while some were based on teaching chemistry with concepts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKimya Öğretim Programıen_US
dc.subjectProgram Analizien_US
dc.subjectBloom Taksonomisien_US
dc.subjectKimya Bilgilerinin Sınıflandırılmasıen_US
dc.title1957-2007 yillari arasinda yayimlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarinin gerekçe, amaç ve içerik yönünden incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of secondary education chemistry curricula published between 1957-2007 in terms of the dimensions of rationale, goals, and subject-matteren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage631en_US
dc.identifier.endpage659en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster