Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Gülcan
dc.contributor.authorAkyüz, Gözde
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:32Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4397
dc.descriptionÖztürk, Gülcan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile öğrencilerin matematiksel düşünmelerine odaklanmayı temel alan öğretim programına katılan öğretmen adaylarının yapmış oldukları planların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel araştırma desenlerinden tekrarlı ölçümler deseni ile nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesini içeren karma araştırma deseni kullanılmıştır. 2010–2011 öğretim yılı bahar döneminde 40 ortaöğretim matematik öğretmen adayı ile literatürde yer alan öğrencilerin matematiksel düşünmelerine odaklanmayı temel alan öğretim uygulamalarının karması olma özelliğini taşıyan bir öğretim uygulaması gerçekleştirilmiştir. Öğretim uygulaması öncesinde ve sonrasında öğretmen adaylarına üst düzey düşünme süreçlerini içeren bir problem verilerek planlar yapmaları istenmiştir. Bu planlar Ders Planlama Öğeleri Rubriği ile incelenerek analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonrasında öğretmen adaylarının planlarının incelenen öğelere göre öğretim öncesi ve sonrasında farklılaştığı görülmüştüren_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the lesson plans of preservice teachers, participated in an instructional programme which focused on students’ mathematical thinking. In the research, mixed methods research including repeated measures design and content analysis was used. In 2010–2011 Spring semester an instructional programme, which is a mixed model of the instructional practices that focused on students’ mathematical thinking in the literature, was implemented with 40 preservice secondary mathematics teachers. Before and after the instructional programme, a problem including higher-level demands was given to preservice teachers and asked for making lesson plans. The plans were analyzed using the Scoring Rubric for Attention to Students’ Thinking. The analysis showed that there are differences in the plans of preservice teachers with respect to the components of scoring rubric before and after the instructional programme.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMatematiksel Düşünmeen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectÖğretimi Planlamaen_US
dc.subjectMathematical Thinkingen_US
dc.subjectMathematics Teachingen_US
dc.subjectTeaching Planningen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının matematiksel düşünmeye odaklı öğretimi planlama becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of preservice teachers’ planning skills focused on mathematical thinkingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage841en_US
dc.identifier.endpage864en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster