Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıtas, Mustafa Tuncay
dc.contributor.authorYıldız, Emel
dc.contributor.authorDurusoy, Okan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:28Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4374
dc.descriptionSarıtaş, Mustafa Tuncay (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelere paralel olarak günümüzde artık bilgiye ulaşılması sadece kendi başına önemli bir unsur teşkil etmemekte bunun yanında bilginin işlenmesi, üretilmesi ve özellikle Internet vasıtasıyla bilginin pazarlanması süreçleri hayatımıza girmektedir. 90’lı yıllardan sonra dünya ülkeleri, gelişen teknolojilere bağlı olarak bilginin elde edilmesinden pazarlanmasına kadar olan paradigmaları ve yeni oluşumları gerçekleştirmek için kendi iç devlet mekanizmalarında “e-dönüşüm” yapılandırmalarını başlatmışlardır. Türkiye’de de E-Dönüşüm projelerinden “e-Okul projesi”, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde 2007 yılında başlatılmış olan bir uygulamadır. Bu uygulama okul yönetim süreçlerini ve işlemlerini içeren bir bilgi sistemi yazılımıdır. Bu sistemde bilgi girişi yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin ihtiyaç ve taleplerinin tespit edilmesi, sistemin belirli aralıklarla değerlendirme yapılarak güncellenmesi, sistemin etkin kullanımı açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, henüz birkaç yıldır uygulanmaya başlanan e-Okul sistemini kullanan ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin, bu sistem hakkındaki genel algılarını ve sistemin tasarımı hakkındaki görüşlerini alarak, e-Okul sistemini değerlendirmek ve bu sistemin tasarımında yapılabilecek değişikleri ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma teknikleri ve veri analizi için Atlas.ti metin tabanlı veri analizi yazılımı kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractParallel to rapid developments in Information and Communication Technologies, nowadays information now be reached only by itself does not constitute an essential element; besides this, it has become great importance of information processing, information production and especially via Internet, information marketing that all have entered in our lives. After 1990s, many countries started to take necessary arrangements and actions for the transformation of e-government. One of the e-transformation projects in Turkey, E-School Project, is school administration information software that was initiated in 2007 by Turkish Ministry of National Education (TMNE). It is crucial in terms of the effective use of this e-School system to determine the needs and demands of teachers and administrators who are active users of the system. The aim of this study is to evaluate the e-School system and put forward the potential improvements and changes on the design of this system by examining perspectives and perceptions of teachers and administrators. In this study, qualitative research methods and Atlas.ti text-based data analysis software were employed.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectE-Schoolen_US
dc.subjectInformation and Communicationen_US
dc.subjectTechnologiesen_US
dc.subjectPerspectives of Teachers and Administratorsen_US
dc.subjectE-Okulen_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectÖğretmen ve Yönetici Görüşlerien_US
dc.titlePerspectives of teachers and administrators on the use of e- school system at schoolsen_US
dc.title.alternativeE-Okul sisteminin okullarda kullanılmasına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster