dc.contributor.author | Gök, Musa | |
dc.contributor.author | Biyan, Özgür | |
dc.contributor.author | Akar, Sevda | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:33:28Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:33:28Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1300-7262 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4373 | |
dc.description | Gök, Musa (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada seçilmiş OECD ülkelerinde vergilemede adalet ilkesinin anayasal içeriklerini uygulamaya yansıtma düzeyleri irdelenmektedir. Araştırma kapsamında, seçilmiş ülkelerin vergilemede adaletin sağlanmasına yönelik anayasal ilkelerini uygulamaya yansıtma düzeyleri; vergi sistemlerinin genel yapısı, en az geçim indirimi ve ayırma ilkesi uygulamaları, vergi sistemlerinin artan oranlılık dereceleri, vergi ve transfer sistemlerinin yeniden dağıtım etkileri ve kayıt dışı ekonominin yaygınlığı açısından ele alınmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, anayasalarında açıkça mali güce göre vergilendirme, sosyal devlet ve adil gelir dağılımı gibi ilkelere yer veren ülkeler ile bu ilkelere doğrudan yer vermeyen ülkeler arasında; gerek vergilemede adaleti sağlamaya yönelik tekniklerin uygulanması bakımından gerekse ülkelerin vergi ve transfer sistemlerinin gelir eşitsizliğini giderme düzeyleri açısından anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, equity principle on taxation is within analyzed in respect of constitutional level in selected OECD Countries. The scope of this study, execution cases of selected OECD Countries which create equity in taxation are measured to some data such as general structure of tax systems, minimum living allowance and discrimination principle applications, progressive structure of tax schedules, re-distrubution affects of tax and transfer systems, in term of the size of underground economy. According to results of study, there is no the difference between some countries which principle of ability do not have to pay, social state and fair income distribution and some countries which clearly have the afore mentioned, principles in their constitution. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Anayasa | en_US |
dc.subject | Vergilemede Adalet | en_US |
dc.subject | Gelir Eşitsizliği | en_US |
dc.subject | OECD Ülkeleri | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | Constitution | en_US |
dc.subject | Equity in Taxation | en_US |
dc.subject | Inequality of İncome | en_US |
dc.subject | OECD Countries | en_US |
dc.subject | Turkey | en_US |
dc.title | Vergilemede adalet ilkesinin anayasal temelleri ve uygulamaya yansımaları: Seçilmiş OECD ülkeleri açısından karşılaştırmalı bir analiz | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 35 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 269 | en_US |
dc.identifier.endpage | 292 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |