Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkyüz, Gözde
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:25Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4351
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, TIMSS 2011 verilerini kullanarak Türkiye, Singapur, ABD ve Finlandiya’daki 8. sınıf öğrencilerinin, öğrenci ve okul düzeylerindeki özelliklerinin matematik başarısına etkisini karşılaştırmaktır. Çok düzeyli istatistiksel analizin yapıldığı çalışmada elde edilen bulgulara göre öğrenci düzeyinde öğrencilerin matematik özgüvenleri ve evdeki eğitimsel kaynaklar ile okul düzeyinde okulun öğrencilerin ekonomik düzeylerine göre yapısı değişkeni tüm ülkelerde öğrenci başarısını pozitif yönde anlamlı etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare and contrast the multilevel effects of student and school factors on the mathematics achievement of eighth-grade students in Turkey, Singapore, the USA and Finland through multilevel modelling using the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) 2011 eighth-grade data. The results showed that the TIMSS 2011 mathematics scores of eighth-grade students were positively affected by self-confidence in mathematics and home educational resources at student level, and school composition by students #8217; economic background at school level in all countries in the study.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectTrends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)en_US
dc.subjectMathematics Achievementen_US
dc.subjectSchool Factorsen_US
dc.subjectStudent Factorsen_US
dc.subjectMultilevel Statistical Analysisen_US
dc.subjectUluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırmasıen_US
dc.subjectMatematik Başarısıen_US
dc.subjectOkul Faktörlerien_US
dc.subjectÖğrenci Faktörlerien_US
dc.subjectÇok Düzeyli Istatistiksel Analizen_US
dc.titleThe effects of student and school factors on mathematics achievement in TIMSS 2011en_US
dc.title.alternativeTİMSS 2011’de öğrenci ve okul faktörlerinin matematik başarisina etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue172en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage162en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster