Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAsmalı, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:16Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4298
dc.description.abstractProblem Durumu: Kişilik ve dil öğrenme stratejilerinin ilişkisi üzerine temellendirilmiş çalışmalar tutarsız sonuçlar ortaya koymuşlardır. Bu ikilinin ilişkisini bulmaya yönelik olan çalışma sayısı oldukça azdır. Buna ek olarak, kişiliğin dil öğrenmede oynadığı rolü araştırmaya yönelik çalışmalarda ilgi çekmesi beklenen “Büyük Beş Kişilik Modeli” üzerine yapılan ikinci dil edinimi çalışmaları sayısı da oldukça azdır. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın esas amacı iki yılık bir devlet üniversitesinin meslek yüksekokulunda okumakta olan Türk öğrencilerin kişilik ve dil öğrenme strateji kullanımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Bu çalışma, kişilik boyutları, dil öğrenme stratejileri ve bunlar arasındaki muhtemel ilişkileri nicel bir yaklaşımla incelemiştir. Araştırmacı tarafından Türkçeye çevrilen iki anket, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Çalışmanın sonuçları, en popüler strateji grubunun telafi stratejileri; en popüler kişilik boyutunun da uyumluluk olduğunu ortaya koymuştur. Bilişsel stratejiler ve dışa dönüklük; uyumluluk ve zihin; telafi stratejileri ve uyumluluk; duyuşsal stratejiler ve uyumluluk; sosyal stratejiler ve uyumluluk arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractProblem Statement: The studies based on the relationships between personality and language learning strategies have produced inconsistent results. There have been very few number of studies conducted to find the relationships between personality and language learning strategies. In addition to this, there have been few second language studies based on the Big Five model which is expected to renew interest in the study of the role of personality factors in language learning. Purpose of the Study: The main objective of this study is to examine the relationship between the personality and language learning strategies of Turkish university students studying at a two-year vocational high school in a Turkish state university. Methodology: This study investigated the personality trait levels, language learning strategy levels and the possible relationships among them by employing a quantitative approach. Two different surveys which were translated into Turkish by the author were used as the data gathering tools. Findings and Conclusions: The findings revealed that while the most popularly used strategy group was compensation strategies, the most preferred personality trait was agreeableness. Significant relationships were found between cognitive strategies and extraversion; agreeableness and intellect; compensation strategies and agreeableness; affective strategies and agreeableness; social strategies and agreeableness.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectLanguage Learning Strategyen_US
dc.subjectForeign Language Learningen_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectDil Öğrenme Stratejisien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenimien_US
dc.titleThe relationship between the big five personality traits and language learning strategiesen_US
dc.title.alternativeBüyük beş kişilik özellikleri ve dil öğrenme stratejileri arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yükekokuluen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster