Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Emine
dc.contributor.authorŞeker, Burcu Sezginsoy
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:08Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4240
dc.descriptionÖzdemir, Emine (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim, çocuğun eğitim hayatında ilk adımdır. Atatürk hakkında ilk resmi eğitim ve öğretim bilgileri okul öncesi eğitimde elde edilir. Bu bilgi, 1. sınıf öğretmenlerinin özellikleri ve bilgisi ile şekillenmektedir. Bu bağlamda, okul öncesi ve ilköğretim arasındaki eşgüdümlü çalışma önemlidir. Bu çalışma Okul Öncesi aday öğretmenlerinin 1. sınıflarda, Sınıf Öğretmenliği aday öğretmenlerinin 6 yaş grubunda geliştirdikleri özgün tasarımlarla Atatürk kavramının öğretimini gerçekleştirdikleri süreci incelemeyi amaçlamıştır. 6-7 yaş grubunun yaş ve gelişim özelliklerinin yakınlığından dolayı yapılan etkinliklerin benzerlik gösterdiği sonucuna varılmıştır. Sınıf Öğretmenliği aday öğretmenleri 6 yaş grubunu, okul öncesi öğretmen adayları 1. sınıf öğrencilerinin gelişim durumlarını izlemişlerdir. Atatürk kavramının doğru ve etkili bir şekilde öğretimi disiplinler arası çalışmaya uygun şekilde düzenlenecek eğitim-öğretim durumlarıyla sağlanabilir.en_US
dc.description.abstractPre-school education is the first step in the life of the child’s education. The first formal training and education about information of Ataturk is obtained in pre-school education. This knowledge is shaped by properties and knowledge of 1st grade teachers. In this regard it is important to work in co-ordination between pre-school and primary school education. This study aimed to investigate the teaching process of concept of Atatürk by prospective teachers who developed original instructional designs and performed instruction at aged group of 6 and 1st grade students. It was concluded that the performed activities showed similarity as the age and growth characteristics of age group of 6 and primary school 1st grade. Prospective primary school teachers observed the situations of aged group of 6 and prospective preschool teachers observed the developments 1st grade students. Teaching the concept of Atatürk accurately and effectively may be ensured with educational situations that shall be arranged in compliance with the inter-disciplinary studies.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectAtatürk Kavramıen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectProspective Teachersen_US
dc.subjectConcept of Ataturken_US
dc.subjectPrimary School Educationen_US
dc.subjectPre-school Educationen_US
dc.titleThe investigation of development of “Atatürk Concept” in pre-school and primary school 1st grade students: An interdisciplinary studyen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi ve ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinde Atatürk kavramının gelişiminin incelenmesi: Disiplinler arası çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster