Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSelçuk, Kevser Tarı
dc.contributor.authorAvcı, Dilek
dc.contributor.authorAlp, Figen Yılmaz
dc.date.accessioned2019-05-16T19:33:04Z
dc.date.available2019-05-16T19:33:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4212
dc.descriptionSelçuk, Kevser Tarı (Balikkesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinde Premenstrual Sendrom prevalansının ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmaya 184 kız öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni Premenstrual Sendrom varlığıdır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve Premenstrual Sendrom Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 16.0 istatistik paket programında değerlendirilmiş, çözümlemede tanımlayıcı istatistikler, t-testi, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis varyans analizi ve lojistik regresyon analizi kullanılmış- tır. Anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin Premenstrual Sendrom Ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması 110.49±32.62’dir. Lojistik regresyon modeline göre Premenstrual Sendrom evde kalanlara göre yurtta kalanlarda 4.19 kat (%95 GA: 2.12-8.32), jinekolojik hastalığı olmayanlara göre olanlarda 6.69 kat (%95 GA: 1.24-6.01), sebze ve meyve tüketenlere göre en sık fast-food gıda tüketenlerde 2.96 kat (%95 GA: 1.31-6.73) yüksektir. Sonuç: Öğrencilerin Premenstrual Sendrom Ölçeği puan ortalamaları yüksektir ve iki öğrenciden biri Premenstrual Sendrom yaşamaktadır. Öğrencilerin Premenstrual Sendrom’a yönelik farkındalıklarının artırılmasına çaba harcanmalı ve öğrencilere baş etmede kullanılabilecek yöntemlerin öğretilmesine yönelik girişimler planlanmalıdır.en_US
dc.description.abstractObjectives: This study aims to determine the prevalence of Premenstrual Syndrome and to evaluate associated factors in nursing students. Methods: 184 female students responded to participate in this cross-sectional study. The dependent variable was the existence of Premenstrual Syndrome. The data was collected through a Personal Information Form (formed by the researchers) and the Premenstrual Syndrome Scale. The data was analyzed by SPSS 16.0 statistical package program and t test, Mann Whitney U test, Kruskal-Wallis variance analysis and logistic regression analysis were used. A p-value &lt;0.05 was accepted as the significance level. Results: The average total score of the students in the Premenstrual Syndrome Scale was 110.49&plusmn;32.62. According to logistic regression model, Premenstrual Syndrome in students who stayed at the dormitory was 4.19 times greater than the students who stayed at their homes (95% CI: 2.12- 8.32). In addition, it was 6.69 times (95% CI: 1.24-6.01) greater in the students who had gynecologic diseases than those who did not have such diseases and it was 2.96 times (95% CI: 1.31-6.73) greater in students that consumed fast-food than those who consumed a diet with fruits and vegetables. Conclusion: The average mean Premenstrual Syndrome scores of the students were greater and every other student has Premenstrual Syndrome. The students’ awareness of Premenstrual Syndrome needs to be improved and there should be efforts in order to introduce methods for dealing with the problem.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectPremenstrual Sendromen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectPremenstrual Syndromeen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinde premenstrual sendrom prevalansı ve etkileyen etmenleren_US
dc.title.alternativeThe prevalence of premenstrual syndrome among nursing students and affecting factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPsikiyatri Hemşireliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma Sağlık Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster