Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Recep
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:51Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2148-029x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4113
dc.description.abstractAraştırma hizmet sektöründe çalışan işgörenlerin, kendisinin ve/veya başkasının duygularını anlama, yönetme ve yönlendirme yetisi olarak tanımlanabilecek duygusal zekaları ile işgörenlerin içinde bulundukları örgüte karşı negatif düşünceleri, örgütten nefret etme veya örgütte yapılanların doğru, hakkaniyetli ve samimiyetten uzak olduğuna dair duygu ve düşünceleri olarak tanımlanabilecek örgütsel sinizmleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda; Türkiye genelinde hizmet işletmelerinde faaliyet gösteren 412 kamu ve özel sektör çalışanına anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; işgörenlerin duygusal zekaları ile özellikle örgütsel sinizmin alt boyutlarından olan duygusal sinizm arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu, duygusal zekası yüksek işgörenlerin duygusal sinizmlerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte demografik özelliklerden sektör ile duygusal zeka arasında; sektör ve statü ile örgütsel sinizm arasında anlamlı bir ilişki olduğu da araştırma sonuçlarıyla ortaya konulmaktadıren_US
dc.description.abstractThe research was carried out in order to illustrate the relationship between the service industry employees' emotional intelligence, which can be defined as the one's ability to understand, manage, and direct his/her or other individuals' emotions and their organizational cynicism described as the employees' negative attitudes towards the organization they work in, hatred to the organization, or their opinions and feelings that the actions carried on in the organization are out of righteousness and fairness. To that end, a survey has been conducted including the public and private sector employees operating in service sector across Turkey. The survey results showed that there is a negative relation between employees' emotional intelligence and emotional cynicism, a sub-dimension of organizational cynicism, and so the employees with higher emotional intelligence have lower emotional cynicism. In addition to this, significant relationships between sector and emotional intelligence and also between sector, status and organizational cynicism can be seen as a result of demographic variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectDuygusal Zekaen_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectCyncismen_US
dc.subjectOrganizational Cyncismen_US
dc.titleİşgörenlerin duygusal zekâları ile örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkiye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the relationship between the emotional intelligence and perception of organizational cynicism of employeesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster