Eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerine ilişkin görüşleri
Özet
Bu araştırmada, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerinin müzik öğretmenliği mesleğinin gerekliliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan model, betimsel tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili sınırları içerisindeki devlet okullarında görev yapmakta olan Eğitim Fakültesi mezunu 53 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, bu araştırma için hazırlanmış olan anket formu kullanılmıştır. Yapılmış olan ölçmenin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,766 olarak hesaplanmış ve güvenilir olduğuna karar verilmiştir. Anketten elde edilen veriler üzerinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılarak gerekli istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmenlerinin çok azı kendilerini armoni bilgi ve becerileri açısından "çok yeterli" veya "tamamen yeterli" olarak nitelemişlerdir. Sonuç olarak, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerini müzik öğretmenliği mesleğinin gereklilikleri açısından düşük düzeyde buldukları anlaşılmıştır. This study aims to investigate the compliance of harmony knowledge and skills of music teachers graduated from faculties of education with the requirements of music teaching profession. This is a descriptive research seeking to determine the existing situation. The study group is consisted of 53 music teachers graduated from faculties of education and work in public schools in Ankara. The questionnaire prepared for this research was used to collect data for this study. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the survey was calculated as 0,766 and it proved to be reliable. On the data obtained from the survey, statistical analysis were made calculating frequencies and percentages. According to the findings of the study, few music teachers qualify themselves as "very sufficient" or "completely sufficient" in terms of harmony knowledge and skills. As a result, it is determined that, music teachers graduated from faculties of education find their harmony knowledge and skills at a low level in terms of the requirements of music teaching profession.
Kaynak
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
4Sayı
2Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Kosova'daki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin sınıf içi uygulamalarıyla ilişkisinin incelenmesi
Yıldırım, Soner (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin, sınıf içi uygulamalarıyla ilişkilerini incelemektir. İlişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma desenine göre tasarlanan ... -
Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
Özkan, Umut Birkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu arastırmada, Cumhuriyet’in ilk 15 yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) egitimle ilgili sorunları karsılastırmalı olarak degerlendirmek ve günümüze iliskin önerilerde bulunmak amaçlanmıstır. Nitel arastırma ... -
Bireysel çalgı dersi tükenmişlik ölçeği geliştirme çalışması: Geçerlik ve güvenirlik analizi
Girgin, Demet (2015)Bu çalışmada, lise ve üniversite düzeyinde müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. ...