Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGirgin, Demet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:48Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4087
dc.description.abstractBu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı derslerine yönelik motivasyonlarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 25 madde ve üç alt boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarının Cronbach Alfa değerleri sırasıyla; motivasyonsuzluk . 90, başarı motivasyonu . 88 , çalışma motivasyonu . 76' dır. Ölçeğin bütününü Cronbach Alfa değeri . 77'dir. Açımlayıcı faktör analizinin ardından doğrulayıcı faktör analiziyle 3 faktörlü yapı sınanmış ve modelin oldukça iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği' nin müzik öğretmeni adaylarının çalgı derlerine yönelik motivasyonlarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadıren_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to develop a valid and reliable scale to be used for measuring prospective music teachers' motivations for individual instrument classes. The exploratory factor analysis revealed that the scale contained 25 items loaded under three sub-scales. Cronbach's Alpha coefficients for the sub-scales were as follows: 0. 90 for lack of motivation, 0. 88 for achievement motivation, and 0. 76 for motivation for studying. Cronbach's Alpha coefficients for the whole scale was found .77. The confirmatory factor analysis, which followed the exploratory factor analysis, tested the three-factor structure and confirmed that the model had considerably decent goodness-of-fit indices. The findings suggest that the Motivation for Individual Instrument Classes Scale can be used for measuring prospective music teachers' motivations for instrument classes in a valid and reliable manneren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÇalgıen_US
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectMüzik Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectGeçerlik-Güvenirliken_US
dc.subjectInstrumenten_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectProspective Music Teachersen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectValidity-Reliabilityen_US
dc.titleBireysel çalgı dersi motivasyon ölçeği: Geçerlik güvenirlik analizien_US
dc.title.alternativeThe motivation for individual instrument classes scale: Analysis of validity and reliabilityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1723en_US
dc.identifier.endpage1736en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster