Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.contributor.authorKobak, Mevhibe Demir
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:43Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4042
dc.descriptionGür, Hülya (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 7. Sınıf matematik ders kitabı cebir kazanımlarında yer alan ön örgütleyicilerin işlevlerine ve türlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelikli tarama modelinin benimsendiği çalışmada, araştırma verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılında okutulmakta olan matematik ders kitaplarından edinilmiştir. MEB yayınları ve özel sektöre ait Ada yayıncılık tarafından sunulan kitaplarda "cebir" öğrenme alanına ilişkin kazanımlar ön örgütleyicilerin türleri ve işlevleri referans alınarak incelenmiştir. Verilerin analizinde belgesel tarama yöntemi benimsenmiştir. Çalışmanın sonunda, her iki ders kitabında da verilen ön örgütleyicilerin yoğun olarak yeni öğrenilecek bilgideki kavramlar arası ilişkileri aydınlatma işlevine sahip olduğu, özellikle yeni bilgiyle ilişkili önceki bilgileri hatırlatmayı amaçlayan ön örgütleyicilerin sınırlı olduğu bulunmuştur. Türlerine göre yapılan inceleme sonucu her iki ders kitabının da hem açıklamalı hem de karşılaştırmalı ön örgütleyicilere yer verdiği, MEB yayınlarına ait ders kitabında ise karşılaştırmalı ön örgütleyicilerin Ada yayıncılığa oranla daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the advance organizers in algebra learning outcomes of 7. grade mathematics textbooks in terms of their function and type. In the study used descriptive method, the research data was obtained from the mathematics textbooks used at 20142015 academic year. The algebra learning outcomes in the textbooks offered by MEB and ADA publishing was examined by reference the function and types of the advance organizers. The documentary review was adopted for analyzing the data. At the end of the study, the advance organizers given in the both textbooks had a function to light the relationship between concepts of the new knowledge will be learned intensively. However, the advance organizers aimed to reminder the previous knowledge associated with new knowledge was limited. The results of the examination by the types revealed that it was located comparative advance organizers as well as explanatory advance organizers in both books, also the MEB publishing had comparative advance organizers was more than ADA publishing booken_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÖn Örgütleyicileren_US
dc.subject7. Sınıf Matematik Ders Kitabıen_US
dc.subjectBelgesel Tarama Yöntemien_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectAdvance Organizersen_US
dc.subject7. Grade Mathematics Textbooksen_US
dc.subjectDocumentary Reviewen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.title7. Sınıf matematik ders kitapları cebir kazanımlarının ön örgütleyiciler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the algebra learning outcomes in 7. grade mathematics textbooks in terms of advance organizersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster