Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşkın, Nazlı Rüya
dc.contributor.authorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorÖzgür, Sami
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:42Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4031
dc.descriptionTaşkın, Nazlı Rüya (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstract- Bu çalışmanın amacı 9-12. Sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin öğrenme anlayışlarını belirlemek amacı ile bir Biyoloji Öğrenme Anlayışları Ölçeği geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekten elde edilen sonuçların geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Balıkesir ili Merkez ilçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 997 öğrenciden oluşan iki bağımsız örneklemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 41 maddelik 5'li likert tipi ölçekten elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin 29 maddelik, 5 alt boyutlu bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alpha katsayısı .78, boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise sırası ile .76, .71, .65, .73, .82 olarak bulunmuştur. DFA sonuçları ise faktör yapısının veri seti ile uyumlu olduğunu ortaya koymuştur. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin biyoloji öğrenme anlayışlarını ölçmek için güvenilir ve geçerli sonuçlar ürettiği sonucuna varılmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectConceptions of Learning Biologyen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectBiyoloji Öğrenme Anlayışlarıen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectGeçerliliken_US
dc.titleBiyoloji öğrenme anlayışları ölçeği'nin (BÖAÖ) geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeDevelopment of conceptions of learning biology scale (CLBS): Validity and reliability studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage278en_US
dc.identifier.endpage297en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster