dc.contributor.author | Taşkın, Nazlı Rüya | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Osman | |
dc.contributor.author | Özgür, Sami | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:42Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4031 | |
dc.description | Taşkın, Nazlı Rüya (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | - Bu çalışmanın amacı 9-12. Sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin öğrenme anlayışlarını belirlemek amacı ile bir Biyoloji Öğrenme Anlayışları Ölçeği geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekten elde edilen sonuçların geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Balıkesir ili Merkez ilçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 997 öğrenciden oluşan iki bağımsız örneklemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 41 maddelik 5'li likert tipi ölçekten elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin 29 maddelik, 5 alt boyutlu bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alpha katsayısı .78, boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise sırası ile .76, .71, .65, .73, .82 olarak bulunmuştur. DFA sonuçları ise faktör yapısının veri seti ile uyumlu olduğunu ortaya koymuştur. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin biyoloji öğrenme anlayışlarını ölçmek için güvenilir ve geçerli sonuçlar ürettiği sonucuna varılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Bilimsel Disiplinler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Conceptions of Learning Biology | en_US |
dc.subject | Scale Development | en_US |
dc.subject | Reliability | en_US |
dc.subject | Validity | en_US |
dc.subject | Biyoloji Öğrenme Anlayışları | en_US |
dc.subject | Ölçek Geliştirme | en_US |
dc.subject | Güvenirlik | en_US |
dc.subject | Geçerlilik | en_US |
dc.title | Biyoloji öğrenme anlayışları ölçeği'nin (BÖAÖ) geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Development of conceptions of learning biology scale
(CLBS): Validity and reliability study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 278 | en_US |
dc.identifier.endpage | 297 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |