Sınıf öğretmeni adayları tarafından oluşturulan origami etkinliklerinin değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının farklı disiplin alanlarına yönelik hazırlamış oldukları origami etkinliklerine ilişkin görüşlerinin saptanmasıdır. Origami, Japonca'da kâğıt katlama sanatı anlamında kullanılmaktadır. Katlanan kâğıtlardan oluşturulan figürler bireylerin öğrenmesi üzerinde somut etki bırakmaktadır. Sınıf öğretmenleri origami materyalleri ile hayvan veya eşya gibi somut figürler, üç boyutlu geometrik figürler ve aynı parçaları kullanarak yaptıkları parçalı origamilerle sınırsız ve değişik figürler elde edebilirler. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adayları görsel sanatlar eğitimi dersi kapsamında çeşitli disiplin alanlarında kullanılabilecek origami etkinlikleri ve materyalleri oluşturmuşlardır. Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının son sınıfına devam eden 35 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yer alan öğrencilere, hazırladıkları origami etkinliklerini değerlendirmelerine yönelik açık uçlu soruların yer aldığı bir form uygulanmıştır. Veri analizleri sonucunda origami çalışmalarının sınıf öğretmeni adaylarına katkısı sosyal-duygusal, psiko-motor, davranışsal, zihinsel ve mesleki bilgi becerilerinin gelişimi olmak üzere toplam 5 kategoride incelenmiştir. Origami çalışmasının diğer derslerle ilişkilendirilmesi konusunda sınıf öğretmeni adayları şekilleri tanıma ve özelliklerini kavrama, canlılar dünyasını öğretme, somutlaştırarak öğretme, tahmin ettirme, alan ve çevre hesaplamaları olmak üzere toplam 6 kategoride görüş bildirmişlerdir. Sınıf öğretmeni adayları origami çalışmalarının ilköğretim öğrencilerine psiko-motor gelişim alanında, sosyal-duygusal gelişim alanında, zihinsel gelişim alanında, davranışsal ve dil gelişim alanları olmak üzere toplam 5 alanda katkı sağlayabileceğini belirtmişlerdir Aim of this research is determination relating to opinions of origami activities which elementary school pre-service teachers have been prepared for different discipline areas. Origami means art of paper-folding in Japan. Figures created by folding papers are concrete influence in individual learning. Class teachers can create limitless and different figures with origami materials such as concrete figures like animal or stuff, three dimensional geometric figures and fragmental origami as using same pieces. In this research, elementary school preservice teachers created origami activities can use in different discipline areas in scope of visual arts education. The research was carried out with thirty-five students that ongoing senior class of Balıkesir University Necatibey Faculty of Elementary School Teaching Undergraduate Program. A form implemented to students in the research that partaking open ended questions directed consideration of origami activities which they prepared. As a result of the data analysis, the contribution of origami activities to the elementary school preservice teachers were examined in 5 categories, namely developments in the professional knowledge and skills. elementary school pre-service teachers expressed their opinions on the integration of origami activities with other courses in 6 categories of which recognition of shapes and learning their properties, teaching the living world, teaching by concretization, guessing, and the area and circumference calculations. Elementary school pre-service teachers stated that origami activities will help elementary school students in 5 areas, which are psycho-motor development, social-emotional development, mental development, and in behavioral and language development