Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalamber, Burçak
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:27Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3879
dc.description.abstractYirminci yüzyıl başlarında, özellikle Birinci Dünya Savaşı sonrasında, Avrupalı sanatçılar grafik sanatlar alanında 'ağaç baskı roman' adını verdikleri özgün bir Dışavurumcu estetik geliştirmiştir. Sözcük kullanmadan, yalnızca ardışık imgeler serisiyle hikaye anlatım türü olarak tanımlanabilecek ağaç baskı roman, birçok grafik roman sanatçısına ilham olmuştur ve günümüzde grafik romanın atası olarak kabul edilmektedir. Dışavurumculuk olmak üzere erken yirminci yüzyılın çeşitli sanatsal ve politik akımlarından etkilenmiş olan ağaç baskı roman, dışavurumsal bir üslup benimsemiş ve çoğunlukla ağaç baskı olmak üzere yüksek baskı tekniklerinin güçlü grafiksel anlatım gücünden yararlanmıştır.Bu makalede literatür taraması yapılarak, yirminci yüzyılın en önemli grafik sanatçılarından biri ve modern grafik romanın babası kabul edilen Frans Masereel'in ağaç baskı romanların gelişimine yaptığı önemli katkıların değerlendirmesi yapılmış ve sanatçının 1919 yılında yayımladığı en ünlü ağaç baskı romanlarından biri olan Tutkulu Yolculuk romanı analiz edilmiştiren_US
dc.description.abstractDuring the early twentieth century, particularly after the World War I, European artists developed a distinctive Expressionist aesthetics in the graphic arts, called as 'woodcut novel'. Woodcut novel that can be defined as a means of telling a narrative merely with a series of sequential images linked thematically, without using any word, influenced many graphic artists, and is regarded as the predecessor of graphic novels today. The genre that drew inspiration from various artistic and political currents of the early twentieth century adopted an Expressionist manner, and used the strong graphically way of expression of relief printmaking methods, mostly woodcut. The significant contributions on the development of the genre made by Frans Masereel who is considered as one of the most important graphic artists of the time and the godfather of modern graphic novel will be discussed in this article by using literature review method. Later, his most successful novel in woodcut entitled Passionate Journey will be reviewed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAğaç Baskı Romanen_US
dc.subjectFrans Masereelen_US
dc.subjectTutkulu Yolculuken_US
dc.subjectBaskıresimen_US
dc.subjectDışavurumculuken_US
dc.subjectWoodcut Novelen_US
dc.subjectFrans Masereelen_US
dc.subjectPassionate Journeyen_US
dc.subjectPrintmakingen_US
dc.subjectExpressionismen_US
dc.titleFrans masereel ve ağaç baskı romanı tutkulu yolculuken_US
dc.title.alternativeFrans masereel and his woodcut novel passionate journeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage423en_US
dc.identifier.endpage436en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster