Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorAkkılıç, Mehmet Memin
dc.contributor.authorVarol, İlbey
dc.contributor.authorGüleç, Emin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:21Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3804
dc.descriptionİlban, Mehmet Oğuzhan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi, konaklama işletmelerinin ürünlerini yanlış, eksik ya da nötr (olması gereken) bilgi kullanarak sunmalarının engelli müşterilerin etik problem algılama düzeyini değiştirip değiştirmediğini belirlemektir. İkinci amaç, yanlış, eksik ya da nötr bilgi sunumunda engelli müşterilerin konaklama işletmesine ilişkin genel tutumlarının ve işletmenin ürünlerini satın alma niyetlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın son amacı, algılanan etik problem, firmaya ilişkin genel tutum ve etik niyetler arasındaki olası doğrusal ilişkileri tespit etmektir. Araştırma, senaryo tekniğine dayalı yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kartopu örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların farklı senaryo sunumlarında farklı etik problem algılama düzeyine sahip olduğu bulunmuştur. Aynı şekilde, farklı senaryolarda cevaplayıcıların konaklama işletmesine olan genel tutumu ve konaklama işletmesinin hizmetlerini satın alma niyeti de farklılık göstermektedir. Araştırmanın bir diğer bulgusu, algılanan etik problem, genel tutum ve satın alma niyeti arasında doğrusal ilişkilerin tespit edilmiş olmasıdıren_US
dc.description.abstractThis study has three aims. Firstly, it is to determine whether accommodation establishments' serving their products incomplete, wrong and neutral (how it should be) changes disability costumers level perceiving ethical problem or not. Second aim is to determine whether disability costumers' general attitudes towards the accommodation establishments and their intention to buy the products of the company have changed or not on presentation of incomplete, wrong and neutral products. The third purpose of the present study is to determine the possible linear relations between the variables presented in the research model. The study was conducted by using face to face questionnaire based on scenario analysis. Participants were determined by snowball sampling. It was found in the result of the study that participants had different levels of ethical problem perceptions in different scenarios. Similarly, in different scenarios, participants' general attitude to accommodation business and intentions to buy services of accommodation business differ. Another finding of the study is that a linear relationship has been determined among the perceived ethical problem, general attitude and intention to buy. Key Problem,AccomandationBusiness Words: Disability Costumers, Intentions of Ethical, Perceived Ethicalen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectEngelli Müşterileren_US
dc.subjectEtik Niyetleren_US
dc.subjectAlgılanan Etik Problemen_US
dc.subjectKonaklama İşletmelerien_US
dc.subjectDisability Costumersen_US
dc.subjectIntentions of Ethicalen_US
dc.subjectPerceived Ethical Problemen_US
dc.subjectAccomandation Businessen_US
dc.titleEngelli müşterilerin konaklama işletmelerine ilişkin etik tutum ve beklentilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining ethic attitude and expectations of disabled consumers on accomodation businessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster